Storm spår

Igår var vi ute med Sandra som kom ner till Strängnässkogarna och spårade.
Neo fick ett klurigt spår med spetsvinklar och rullningar =) han tyckte det var mycket märkligt men roligt!
Ett tapp där det tog en stund att leta sig rätt annars gick det jätte fint.
Emma fick ett spår som var ca 250-300m, inte några skarpa vinklar utan U format med 4 pinnar. Hon spårade jätte fint, tydlig att läsa av. Dock så markerade hon bara pinnarna som hastigast, spåret var viktigare.
Det blir till att lägga lite pinnstigar.
Krut fick sitt allra första skogspår; ca 150 m långt över ett mossbeklätt berg, i lingonris och på en vattentäckt traktorstig. Han hade fint driv men slarvade lite då jag lag närigen lite glesare än jag brukar (ca varrannan meter). Dock missade han inte någon godis, eller 90 graders vinkel som jag lagt två av.

I Neo och Emmas spår hade Sandra så fint klivit över kantareller, hon tänkte nog allt att matte skulle få lite belöning också ;)
Fixa och Krut fick leka en stund, jisses va skoj dem hade...ett farligt team skulle jag vilja säga då båda är terrorister!
När Sandra åkt hem kunde jag inte låta bli att kolla av lite mer i markerna efter kantareller, blev en liten tur runt runt med hundarna i skogen och som vanligt stod jag plötsligt och funderade...vilket håll står bilen åt? Löste sig dock efter en liten stund.

Måste även tillägga att under liggtiden hade det på Lura och Fixas spår bökat runt massa vildsvin, trots detta så lyckades dem ta sig runt spåret. En nyttig träning men det gäller att komma ihåg hur man gått spåret så man kan tala om när det är dags att bryta hunden när den viker av på vilt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0