träningspass

Här är ett kort på hela gänget taget på morgonen den 21okt...


Hinner inte blogga så mycket om träningen längre.
Måste hitta lite nya rutiner för att vara effektiv och hinna med allt jag vill.
Hundarna är dem som får sin beskärda del i alla fall.

Igår var vi och tränade på DTBK.
Neo fick stöta munkorg och träna inhopp på Danne W.
Det gick superbra, Neo skötte sig riktigt bra =)
Det är kul när man får möjlighet att köra för en bra figge som är jäkligt kunnig och fortfarande ödmjuk
att disskutera träningen med så att det känns okej för alla parter. Det är då man får snabbt och bra resultat.

Krutpaketet fick köra ett kort bitarbete. Rusket var i princip borta, han tog för sig hos figge, gjorde inväxlingar bra.
Lite snabb med att vilja släppa trasan då jag tar in honom men jag tror att det kommer släppa. Han behöver lära sig att
bita fast hårdare.
Före detta lät jag honom ligga 15 min brevid plan, han var lugn och skötte sig kalasbra!

Båda herrarna fick ett varsit spår.
Neo ett vanligt personspår med 7 pinnar och sa 500m på ett fält som var mycket lera och ganska lite gräs och där folk hade rastat sina hundar. Neo tyckte det var skitjobbigt och såg ut som en påse stryk genom hela spåret (lite osäker och sjukt koncentrerad) men orkade ta sig hela vägen runt med alla pinnar. Mycket bra jobbat av honom, jag är stolt över att han orkar fortsätta när det verkligen tar imot!!

Krut fick ett kort näringsspår på fält med med lervälling och några stackars frostiga grässtrån. För första gången såg jag på Krut att han tyckte det var lite småklurigt men han tog sig fram dock något vingligt. Spåret var 30m med en 90graders vinkel.

Emma körde jag markeringsövningar med bollkastaren i högt gräs. Det gick bra, hon har utvecklats i markeringarna.
Gjorde ett litet fågelsök och bitvis gick hon som en dröm =)
Matte måste bli bättre på att ta med visselpipan!!
Avslutade med ett agilitypass och helt plötsligt efter 5 tränings tillfällen kan hon alla hinder!!! Min cockerbrud är fantastisk!!
Hon är sjukt cool på gungan måste tilläggas.


Kommentarer
Postat av: Ninz

Måste bara få tjata lite; -Du är såååå jävla bra!! Är man lika bra som du, då får man också himlans bra hundar :)!!

2011-10-22 @ 20:38:35
URL: http://www.ninz.se
Postat av: KAT

Alltså du är sååå jätte bra med dina fyrbenta:=)



Kram kram

2011-10-30 @ 17:53:11
URL: http://www.katarinathoren.bloggplatsen.se
Postat av: JOZ♡

fin dobbis du hade (: Har själv en!

2012-01-07 @ 20:36:16
URL: http://bedeliciious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0