regn

Det regnar ute.
Tycker inte om regn.
Inte Neo heller.
Vill ha en vargavinter.
Mycket snö.
Då blir det längdskidåkning.
Det är roligt, Neo hjälper till så gott han kan.
Mycket snö och sol, termos med varm chocklad och mackor.
Snart är det jul.
Tagit långledigt i december.
Ska vara på landet då.
Baka, pynta, läsa, promenera.
Kanske åka skidor redan då?
Hoppas.
Strängnäs är vackert.
Alla årstider.
Stockholm spelar ingen roll, alltid betong.
Längtar upp till Jämtland igen.
Naturen.
Har fina vänner där också, klasskamrater.
Men stockholm är bra.
Har ett jobb jag trivs med i staden.
Vill jobba, känner mig viktig då.
Rår om mig själv.
Det regnar ute.
Tycker inte om regn.
Nu kryper jag ner under täcket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0