Yoga

Läser en bok om Godhetens kraft av en italiensk psykolog.
En mycket matnyttig, jobbig och härlig bok.
Just nu läser jag ett kapitel om Närvaro.
Det är verkligen en konst att ha full närvaro men ack så viktigt.

Har yogat idag.
Det var länge sen sist.
Jag mår så bra av det.
Inte bara fysiskt.
Man blir mindre mottaglig för smärta, irritation, sorg, frustration, iska.
Det rinner av.
Känner mig 5 kilo lättare.
Neo mår också bra när jag yogar.
Han ligger i sin beanbag med alla fyra tassar i luften och utför pranayama.
Andningen är länken mellan kroppen, sinnet och själen.
Neo är jätte duktig på att andas och vara närvarande.

Kommentarer
Postat av: angelica

JÄTTE grattis till KM resultatet!!!!

Mvh Kalmar

2010-05-15 @ 20:28:14
URL: http://angelicaisberg.blogg.se/
Postat av: Ekström Riitta

Hej Madde!



Tycker du har en jättehärlig hemsida med dina bloggar och alla dina fina bilder!

Sköt om dig o hoppas vi ses snart...kram från Riitta

2010-05-17 @ 18:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0