Skidtur

Mamma, jag och grannen Kicki var på skidtur idag för att testa våra nyinköpta skidpaket. Wow, vilken skillnad mot det gamla! Man kan luta sig i kurvorna och ploga i nerförsbacken, dessutom står man stadigare då dem är lite bredare.
Pjäxerna ska vi inte tala om vilken kvalité, nu fryser man inte trots endast ett par sockar, dessutom får man ingen snö i pjäxan då den går lite högre upp.
Vi åkte 7km med en fikapaus på mitten där vi grillade korv och drack varm chocklad och svartvinbärssaft, mumma!
Kärringar mot strömmen som vi är var vi ju bara tvungen att köra mot enkelriktat vilket i sig var ganska trevligt då man mötte flera som man pratade med. En gubbe (pensionär) blev lite orolig när han inte sett oss på en stund (han varvade oss till slut tre gånger på sina tre mil)
Väl hemma, efter jag stretchat Neo föll han i djupsömn, ojoj va trött han var efter 2½h i skidspåret.
Lurade mamma att yoga lite mest för att stretcha ut alla berörda muskler =)
Imorn är det dags igen, jag är heltaggad!!!

Madde o Neo


Mamma o Kicki


Jag, mamma och Neo vid lägerplatsen


Skönt att vila i snön en stund

(bilderna är tagna med min kompaktkamera, nikon coolpix s210)

Kommentarer
Postat av: Glimz

Ååååå det låter super häftigt. Nu blir jag taggad igen :) Är verkligen livrädd att jag skall bryta alla mina lemmar. Helt inkompetent att åka skidor. Fast viljan finns & då borde det gå bra! Vart köpte du ditt skidpaket?

2010-01-07 @ 23:55:59
URL: http://www.ninz.se
Postat av: marie å ayla

Oj va roligt det där såg ut då!Förstår att Neo blev trött...

Hoppas att ja får igång min bil snart så att vi kan ses =)

2010-01-08 @ 10:59:04
Postat av: Glimz

Efter dagens upplevelse, kastade jag helt sonika in handduken. Hade jag stått på ett par skidor, då hade jag varit ett minne blott. Om inte det, då hade jag ivf legat på hospitalet, blåslagen!! Det blir skidor, när jag har en trevlig, sansad & lugn hund :D

2010-01-08 @ 22:40:32
URL: http://www.ninz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0