mycket gjort men lite blogg

Har inte blivit skrivet på länge här.
Har varit fullt upp med annat.

I korta drag så har den bloggfria veckan sett ut så här:
Jobb-4 nätter
hundvakt åt Hjert-sedan Onsdag i förra veckan då matte ligger på sjukan på obestämd tid
Åka skidor och umgås med familjen-skönt att bara komma ut på landet och få frisk luft och god mat, 2*5km blev det denna gång där hundarna fick turas om att dra.
Tjänstehundträning-med både Neo och Hjert.
Neo tränade jag vidare på sändande bakåt inför dubbeln, gjorde en dumruta som blev något svår med all störning samt bevakning i bitjacka.
Hjert testade jag att gå lite fotgående med, tränade stadga i framförgåendets ställande och körde lite bita övning på mr B.
Bio- Snabba Cash, bra film, mycket känsla i den och bra budskap!
Läst bok-färdig med Camilla Läckbergs "Olycksfågeln", författaren har en riktigt skön stil då hon noga avväger
var i boken och hur mördaren skall avslöjas, mycket skickligt och läsvärt!
Städat och möblerat om lite-i lägenheten, det känns riktigt gött.

Har tagit en massa foton men tyvärr blev inga av dem bra då jag lekt lite med inställningarna.
Läxan jag har lärt mig är att leka med inställningarna i små portioner och inte hela fotosessioner.
Så här kan det bli då:
kanske inte syns så bra när bilden är liten men fotot blev för ljust och kornigt, därmed inget färgdjup eller skärpa.

Ami t.v.             Neo i mitten               Hjert t.h.

Kommentarer
Postat av: Glimz

Flitig du är Madde! Själv står jag utan bil & vet inte hur länge jag kommer att stå på bar backe ledsen snart är det dax för läger, längtar som en tok! Det bästa till dig :)

2010-01-28 @ 22:27:55
URL: http://www.ninz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0