Fösta spåret

Har glömt att berätta om årets första spår!!

I lördags la jag ett spår till Neo på en skolgård.
Tre apporter och sex vinklar ca 300m. Under liggtiden var det ett par som korsade spåret och en husse med hund som lekte vid spåret. Neo gick som en liten klocka, hade lite problem där hunden lekt men löste upp det efter nån minut.
Ojoj så duktig han var min lilla makrill!!!

Hjert fick också ett spår med tre apporter fem vinklar ca 250m långt.
Han var nogrann till en början sedan tog nyfikenheten för allt annat över och det tog en stund för honom att intressera sig för spåret igen i andra vinkeln då han hellre ville gå i en trappa som verkade spännande. Hjert hittade alla apporter han också =)

Igår gick jag en långpromenad.
Då jag inte orkade släpa koppel med mig fick dem på Sandavägen gå vid sidan i kadrilj i 1½km, ganska jobbigt sa dem.
Resten av promenaden som blev en mil fick dem dock springa löst och ledigt, så inga synd om dem. Mötte tre bilar på hela promanaden riktigt skönt!

Till middag fick hundarna nötbog med torrfodret, för första gången fick jag se resursförsvar i Hjert.
Neo försökte gå till Hjerts matskål, vilket gått jätte bra hitills (när inte matte haft ögonen på dem), nu fick han ett avgrundsmorr och köttbullen lommade besviken därifrån *asg*.

Idag blir det skidor igen med vovvarna, hoppas vasaloppsfjantarna är på jobbet så här dags.


Kommentarer
Postat av: julia

hej, hoppas allt är bra med dig idag :)

2010-02-09 @ 16:20:25
URL: http://jjuliees.blogg.se/
Postat av: Glimz

Snyggt jobbat! Shit vad fin han är makrillen :D

2010-02-10 @ 23:15:53
URL: http://www.ninz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0