Grattis Mor




Detta är en bild på min vackra mor som fyllde 50år den 2 oktober
Må du leva uti hundrade år!

Den 3e oktober var det full fest med massor av mat, mera mat och ännu mera mat.
Alokhol, jodå den varan var det ingen brist på heller ;O)
Många kom och kul hade vi!

Så mycket träning har det inte blivit under helgen i Strängnäs men långpromenader därimot.
Neo har tyckt det varit riktigt skönt med lite långledigt på landet.

Idag kom vi hem till storstan och träning har det blivit.
Körde ett pass skydd i Kista.
Testade att köra med lina men jag vet inte riktigt om jag tyckte att det gav något resultat,
såg mest ut som att han tänkte framåt efter stöten.
Ska ge det en gång till och se vad det ger.
Var figge åt Igor och Bea, jätte kul =)
Dem är fint ekipage att se på, Bea sköter sig så bra.

Efter detta åkte jag till Vinsta och mötte upp en kollega.
Var ute på Ekerö och la ängspår.
Under liggtiden tog vi en skogspromenad på en timme.
Efter ca 150m på Neos spår hoppar han jämfotahopp och stöter upp en hare som ligger och trycker
på stubbåkern 3m från vårat spår. Det tog nån minut innan Neo tog spåret igen och hittade snart nästa apport.
Mina klurigheter såsom språng, gå baklänges och en 2*2m stor ruta där jag trampat runt för att sedan
byta riktning, på det kom en spetsvinkel, klarade han mycket fint. Efter detta korsade mitt spår
harens flyktväg och Neo blev okoncentrerad igen och böt till harspår, då blev Madde arg, tog tag i kinderna
och gav ett förmaningstal. Han tog åt sig och blev lite loj men tog upp spåret igen och fick som belöning frispåra dem sista 20m till slutet. Summan av det hela är jag nöjd då han klarade att spåra efter retningen och att han ändå köpte att jag blev ond på honom när han valde vilt.

Thats it folks!

Kommentarer
Postat av: marie ayla

Grattis Madde`s mamma i efterskott! önskar Marie

2009-10-07 @ 15:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0