hundträning igång igen

Var på Sec.träning idag.
Började med en prommis, fick sällskap av Cissi med Jazz.
Fick höra att man har anonyma läsare här i bloggen så som jag skämtsamt sa till C; då får man passa sina ord ;=P

Neo
skydd- tog en stund att få honom lugn och fokuserad. Körde med bett i brandslang och sedan i ärm på mr B,
andra bettet var kanoners! Fullt bett, alla benen under sig, han gick in med självsäkerhet.

lydnad- Fick hjälp med fotgåendet av Erica, det var guld värt! Har tappat tydlighet i mina steg och hållning samt svängar och halter vilket gör att Neo har jobbigt att hålla position. Skönt när man har någon med hökögon och som vågar säga till. Framförgåendet sitter fint i riktning, behöver öka framåtandan en aningens. Krypet gick jätte bra, blev hög i armbågarna ett par gånger när jag utmana ödet i den värsta geggamojjan. Inkallningen var snabb och bra, lite slarv i ingången bara.

Vicky
har problem i samarbetet med förmål i munnen.
Fick jätte bra tips och råd som vi ska träna lite på och se om det släpper.
Såg ut att släppa lite bara på ett träningspass.
Körde lite bakdelskontroll också i fotpostion.

Blev en promenad till affären också med vovvarna.
Dem var jätte duktiga och gick vid sidan där det var mycket folk, sedan låg dem plats utanför affären i ca 5 min.

Härligt att vara igång med hunträningen igen.
Allra helst en sådan här dag när solen skiner och vårkänslorna spritter i hela kroppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0