trafiken, valpsjuka och saltarön

Att köra bil är fruktansvärt jobbigt och energikrävande.
Att köra i storstad är desstovärre.
Att behöva stå ut med dumma medtrafikanter gör inte saken lättare.
Eftersom jag kör väldigt mycket bil, i storstad, med dumma medtrafikanter så
kommer man på väldigt mycket svordomar. Dem som brukar hålla mig sällskap på luren vet =P
Tror att jag kommit upp i sisådär 101svordomar som jag växlar mellan.
Det blir ju liksom inge roligt om man måste sitta och lyssna på sig själv som en repig grammofonskiva, därav varitionen
på ordfånerierna.
I ju med att jag är en människa som gärna delar med mig så ska ni få ett smakprov...

"Din köttfärslimpa, du kan f*n inte slänga dig in framför utan att blinka!"
"Typiskt söndagsbilist som håller 45 på 70väg, någon borde ta ifrån körkortet"
"Man kan ju inte förvänta sig mer av en volvomänniska, inte lätt att manövrera en traktor i stadstrafik, köp ny bil klantskalle!"
"Flytta på dig ditt dumhuvud, ta pendeltåget istället"

Detta är inte dem grövsta, dem är det bara Neo och Bettan (superforden) som får höra.

Nästa sak jag vill dela med mig av är min valpsjuka.
Neo är fullt tillräcklig, älskvärd och världens bästa utan att på något sätt verka partisk.
Det är såå skönt att bara ha en hund, både jag och Neo tycker det är skönt.
Med en hund har man råd att skämma bort med dyrt foder, massor av leksaker, läger.
Man har dessutom mer tid och odelad kärlek.
Ändå så leker jag med tanken på en valp.
Hittar dock inget som lockar, vill ju ha en till Neo, en Neo med lite mer av det ena och det andra.
En Neo som får lite andra förutsättningar i uppväxten och med en matte som är mer medveten om
vad det innebär att förvalta denna ras.
Vill dock ha en från början social valp som vågar ta för sig.
Tror att det tar låååång tid innan jag hittar min valp med mina krav.

Slutligen...
Var på middag igår på saltarön.
Riktigt trevligt och supergod mat!!!! med bla revbenspjäll som var egen
marinerade och grillade, mums!

Hela samlingen runt middagsbordet (matergrillaren till vänster).


Bessla blandras Grandanios och Mastiff...visst e hon en skönhet!

Neo var för första gången en riktig plåga att ha med sig, pep och uppförde sig illa!
Tror det lutar mer och mer åt en kastrering på makrillen.

Blev lite träning också.
Bitövningar i tyskärm och lite lydnadsmoment.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!

Tulo tackar! och vad fin blogg du har...våra hundar är väldigt lika :)

2009-01-19 @ 22:18:37
URL: http://likeweneverexisted.blogg.se/
Postat av: Fia

Hej!

Såg frågan om läger i min gästbok - ska framföra till Kenth, då han aldrig läser där ;-)

2009-01-21 @ 10:18:15
URL: http://www.vickulas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0