tjänstehundsträning

Var på tjänstehundsträning i Onsdags.
Gjorde en enkel scenarioövning som såg ut på följande sätt:
figurant är gömd på en wc med nästintill stängd dörr,
hund hittar figuranten och markerar 
Figurant gör ett utfall (dold ärm under jacka) mot hund och förare.

Neo skötte sig exemplarisk, inga skrupler på doldärm inte och inga större problem med släppandet dock någon fördröjning vilket är helt ok för min del när det läggs på en del hot och miljö.
Hon bakom snöret därimot var så koncentrerad på hur Neo agerade att hon glömde bort att själv avvärja sig mot figgen och lägga honom då han fortfarande var våldsam. Glömde dessutom att släppa kopplet då Neo satt i ärmen.

Betyg Neo: 5 stora skyddsärmar
Betyg Matte: 2 skyddsärmar (skötte mig iaf någurlunda vid släppandet)


På inomhussöksdelen så slarvade han en del, han blir för uppspelt och då bogserar han bara i kopplet.
2a omgången hade jag honom lös vid sidan och han hade inga förväntningar, då gick det klockrent!

Kommentarer
Postat av: mikebike

Hej! Tack för din kommentar. Givetvis kan jag inte leva upp till allt. Jag kan inte ens stå för allt. eller... när jag skriver det kan jag det men när lite tid passerat så känner jag ofta inte alls likadant. Du förstår, min blogg är som en ventil för mig. Där jag avreagerara mig. Det är själva syftet med bloggen från börhjan. sedan har det kommit in lite annat precis som i livet. Men i alla fall. det är som terapi. du vet när man känner att man blir riktigt störd på något och bara vill skrika. då gör jag det i bloggen och så känns allt bra. ett tag. Ibland håller sig känslan kvar länge dock. som i fallet med EMD :)

2009-12-18 @ 14:15:49
URL: http://bloggfrossa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0