Sexlingar

Såg just ett pogram om en amerikanskt par som fått sexlingar.
Vilket öde! Hur orkar man?
Skulle få fullständig panik!
Dagen gick för runt med att städa efter barn, tvätta barnkläder, bada barn, mata barn, leka med barn, byta blöjor på barn, natta barn, trösta barn osv.
Mamman hade dåligt samvete för att man inte hann att ge varje barn kvalitets tid...
MEN när får man kvalitetstid för sig själv?
Karln kom dessutom hem från jobbet och vräkte ur sig "det är bättre att lämna blöjbytet åt dig som redan är expert" och "jag har jobbat hela dagen, orkar inte".


Min far har en tvillingbror. Det sägs att det slår igenom varannan generation.
Vi är fyra syskon på pappas sida och ingen av dem tre som fått barn har drabbats av tvillingar.
Självklart skulle jag väl råka ut för det vid en fortplantning.

----------------------------------------

Jodå det blev en tripp till mässan igen.
Köpte skorna och det känns riktigt bra.
Hittade dessutom en gumrerad madrass att ha i botten av bilburen väldigt billigt.
Två helgjutna gummibollar på snöre.
Ett 230cm långt svart koppel och ett gigantiskt grisöra som Neo ska få i julklapp.

Orijens representant lovade dyrt och heligt att leveransflödet har kommit igång ordentligt nu.
20kg´s säckar fanns det tydligen väldigt gott om.
Det känns väldigt bra då det inte finns något annat torrfoder som är i närheten av att kunna konkurera med detta!
Gick nog på den stackars representanten ganska hårt och jag är nog inte den ända men jag kände att jag behövde få vräka ur mig lite.

------------------------------------------

Kan inte låta bli att vara väldigt ledsen över vargarna som måste skjutas av enligt beslut.
Vet att inte är värre än gallring av älg eller vildsvin, dem är ju lika mycket värda men ändå så har vargen en speciell plats i mitt hjärta. Min stora sorg beror nog inte på själva jakten, utan hatet.
Det är äckligt och vidrigt att höra om jägarna som blodtörstigt slåss om att få skjuta djuren. 
Hur kan man ha önskan om att döda enbart för nöje?
Hur kan ha man så mycket hämndbegär att man vill utplåna ett helt djurslag pga enstaka indevider som rivet ens jakthund?
I mina öron låter det inte bättre människor än Nazisterna under 2a världskriget.
Dessa jägare anser jag är likahjärntvättade, småsinta, rashatare, fördomsfulla och kallsinta.
OBS!
Jag skulle själv kunna tänka mig att jaga, MEN då i syfte att få tag i kött av ett djur som sluppit lida under sin livstid. Anser att man ska äta med vördnad och inte leka med maten!!

Nog om detta innan känslorna går överstyr.

-------------------------------------------

Avslutningsvis....



bara älskar denna reklam!

Kommentarer
Postat av: Helen

Haha, kvalitetstid för en själv när man har barn?! Det blir det inte mycket av kan jag tala om. Jo, hundträningen då:) Håller med dig angående jakt och då särskilt på varg. Herregud, det finns ju knappt några alls! Skjut fler rådjur här istället. Kryllar ju av dem...

2009-12-14 @ 13:43:48
URL: http://home.swipnet.net/malle
Postat av: Glimz

Sexlingar, hemska tanke! Bra du köpte skorna, mkt bra :) jag var på väg att åka tillbak, men hejdade mig o kände äähh, jag kan vänta till nästa år :) Rycktes med i din entusiasm gällande varg o jakt, blir lika berörd som du! Det är vi som inkräktar på deras marker men det är dem som får plikta med livet morr

2009-12-15 @ 23:05:38
URL: http://www.ninz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0