10a på fasttagandet =D

Tisdag: Var ute och körde 5km med saccovagnen, Neo var så duktig, hjälpte till lite grann i uppförsbackar då vagnen rullade bakåt även fast lilla makrillen tog i för allt han var värd.

Onsdag: En långpromenad i spöregnet på morgonkvisten, mitt nya regnställ fick sig en ordentlig prövning och klarde det =) mysig sväng i ursviks naturområde, oj så bortskämd man är med alla trevliga promenadalternativ runt knuten.

Körde ett skyddspass med mr B på eftermiddagan. Neo bet som en hel krokodil på FÖRSTA bettet i bevakningen, trots att det var första övningen också. Som om inte det vore nog så gjorde klämde han i med ett  10mässigt fasttagande, riktigt bra stöt och HELT ren efteråt. Jag och mr B var så glada så hela dan var gjord. Neo var också rätt nöjd med sig själv, han la sig i gräset och riktigt åmade sig, glänste av stolthet över sin prestation. DUKTIG MAKRILL säger jag bara!

Lite lydnadsträning blev det också, började med en inkallning och nu j-klar har han satt i turbon, suveränt!
Efter det blev det framåtsändande åt vardera håll, han har lite tendens till att stanna ca 15-20m efter gruppen samt att tempoväxlingen i gruppen har blivit lite mindre markant så nu ska jag bryta ner momentet igen.
Körde lite toleransträning på hoppet, placerade mig snett brevid hindret och komenderade, samma sak tillbaka, men den luringen gick inte Neo på, han hoppa galant.

Åkte ner till mor och far på eftermiddagen, nu ska vi vara lantisar resten av veckan.
På kvällen var jag ute och gick en dryg timmes promenad i nejden med mor och en granne.
Träffade flera trevliga grannar som vi stannade och surrade med längs vägen, riktigt gemytligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0