3 flugor i en smäll


Igår åkte jag till Frövi.
Slog många flugor i en smäll.
Min kusin fick lift från sin mamma i Strängnäs til sin pappa i Frövi, vilket också innebar att jag fick sällskap i bilen =)

Körde lite skydd för en figurant som visade mig massor av arbete som jag kan göra på mig själv hemma.
Det var guld värt!!
Blev påmind om att han faktiskt bara är 2år och inte kan förväntas vara någon hjälte med 100% fulla angrep.
Det kommer med åldern.
Ibland glömmer jag bort att Neo är en lite pöjk fortfarande och sätter för stor press på mig själv och hunden.
Jag ska jobba på säkerheten i momenten så Neo känner sig trygg med det, sedan kan man om det behövs lägga krut på angreppen. Ska jobba lite på höga inhopp, att  lägga fokus på själva taxeringen och så blir det mycket träning i den gyllene skyddstriangeln bita, släppa, bevaka.
Det var bra att få lyssna till någon som har hunden både i tjänst och på tävlingsbanan, och vill att båda bitar ska fungera bra.

Sedan åkte vi hem till morbror och å middag.
Sophie hade gjort jätte god köttfärsås med spagetti, tusen tack!
Morbor var orolig över Dumlan, en söt lite grå katt som inte synts till under hela dagen.
Hela middagen satt han och ojja sig och visa bilder på henne.
När vi gick ut på gårdsplan så kom Dumlan helt oberörd, morbror blev själaglad.
Fick se deras arbete med stallet, det blir jätte fint!


Att åka bil är inte bara ett fruktansvärt dyrt nöje utan också väldigt jobbigt i längden.
Skulle aldrig kunna bli yrkeschafför!
Jag lägger ner många tusenlappar i tanken, dels på resor till jobbet men också på alla hundträningar.
Jag är trött på att köra bil!

Har bestämt mig att tänka efter två gånger innan varje resa jag gör.
Förhoppningsvis får jag en lägenhet i sthlm snart och tills dess får det nog bli ganska mycket hemmaträning och sedan träning i anslutning med jobbet på tjänstehundsträningen.

Grattis till Pernilla och Joulin
som blev uppflyttad igår och fick 1:a placering i högre klass skydd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0