marknad & shopping

I fredags var jag och mamma iväg till Tuna park och shoppade lite...

Ett par stövlar blev det...

och en jätte fin höst klänning som satt perfa =)




Igår  var det Strängnäs årliga höstmarknad och för första gången såg jag till att få avnjuta några timmar i vimmlet.
Massor av shopping blev det!! =)

Innan vi åkte in gick vi 1½timme i skogen med vovvarna, jätte mysigt!
Lite spännande var det då vi fick höra om grannens highlandskor som hade rymt i skogen där vi gick.

Gick på marknaden i 4timmar.
Mamma fick  åka larven med sitt barnbarn Sabine efter viss gråt och skrikövertalning som hördes över heeeeela marknaden.
Sedan lurade jag mamma att åka en sådan där häftig åkattraktion på tivolitet som slutade med att vi båda klev av gröna i ansiktet.
Det var väl kul i sisådär ca 1min, tills magen var upp och ner och tjejen i samma snurra började hålla för handen för munnen...dock hände ingen olycka.

På marknaden var det många OFF (offer för fötter). Har lite svårt att förstå tjusningen för hund att gå på marknad bland allt folk, tror det är för mycket intryck för att kallas miljöträning. Kanske bra för en kravallhund att vänja sig vid stora folksamlingar men jag tror ingen hund där var under sådan utbildning.
Mycket barnvagnar var det också att snubbla över.


Jaa, vad fanns det då att köpa...
Strumpor
kokosbollar
renkorv
T-shirt med tryck på
Ballonger
Det var väl det som fanns på höjden, bredden, längden och tvären
sedan fanns det lite roliga udda grejor här och var.

Jag köpte mig en t-shirt med vargar på....


godsaker blev det också; chokladtryffel, wiskeyfudge, glödbäddsbröd
 och purfärska kokosbollar....


Det jag saknade var riktig sådan marknadsmat typ langos eller norrländska specialitén
Kolbulle som e såååå gött!

Det sista inköpet ska ni få gissa vad det kan vara....


Efter detta blev det lite paus hemma för urpackning av bil och kvällsmat sedan
bar det iväg på discobowling.
Tre serier med varierande resultat.
Min bästa serie var på 134p
Snittet låg på 113p
Det gick sämre och sämre ju mer bicardi breezer jag sörplade...undra varför ;=)
Jisses vad ont i armen jag hade när vi kom hem.

Kommentarer
Postat av: Tessan,Ruth & Leo

WOW vilken klänning..Den vill jag oxå ha!! Tack för lycko önskningarna.

2008-10-12 @ 13:54:31
URL: http://www.nogg.se/bcleo
Postat av: Michelle

Den där vispen är en "orgasmatronic" huvudmassage ;)

2008-10-12 @ 17:17:26
URL: http://michelleochjack.webb.se
Postat av: Helen

Jag vet också vad det är:) Jätteläskigt men konstigt skönt på samma sätt;)

2008-10-12 @ 17:29:36
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Dayana o Lex

Först och främst, älskade klänningen, köpt på Neuevo? Synd att det var halterneck (kan inte använda sånt pga av min nacke =( )



Hur orkade du gå på marknaden i 4 timmar!??!?

Fy faaan! På tal om barnvagnar, jag vart påkörd inte en eller två gånger men TRE gånger av barnvagnar på marknaden,Varför ska folk med barnvagnar ner till marknaden!? Det är inte så att en unge som är spädbarn kan njuta av omgivningen, det är som att miljöträna 3 veckort valpar.



HATAR människor med barnvagnar, inte träffat en enda som inte tänker "jag ÄGER denna väg flytta på dig jävla kossa"



Psst har fått hem min kökssoffa, dags för en höstmiddag snart!



Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

2008-10-12 @ 17:51:42
Postat av: Lina

Vad fasen är en Kolbulle? Kram. /Norrlänningen

2008-10-12 @ 20:55:02
URL: http://minimum.webblogg.se/
Postat av: Kent från götet

En klassisk huvudkliare förstås. Inhandlade en i Kristiania Köpen hamn sist vi var där.

Man får ståpälls alltså, såååå skön

2008-10-27 @ 06:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0