dagens bravader

Började dagen hos tandläkaren.
Eva är världens bästa tandläkare minst sagt.
Hon är inte en sådan hemsk flortant tagen ur lågstadiets hemska mardröm.
Hon är en sådan tandläkare som tycker att var och en har rätt att bestämma över sin egen kropp.
Fick bra tips och råd om hur jag kan få finare tänderna, genom lite borstningstips samt val av tandkräm.
Diskuterade lite om mitt bett och en eventuell bettskena, hon var inte nöjd med den framtagna då den var för hård och otymplig och skulle jobba på en ny, mjuk variant.
Blir en lagning också i slutet av månaden.
Jätte skönt att ha ett avtal på 2800:- om året och slippa bekymmra sig om plånboken varje gång man ska dit.

Jag och Dayana tog en sväng med hundarna i spåren uppe vid kvitten.
Det var superskönt att knata omkring i solskenet!
Stannade halvvägs och åt lite god picknick.
Hade kameran med mig men jag glömde helt bort att fota.
Kunde inte låta bli att lyfta min hund vid ett hundmöte då andra ägaren gjorde likadant med sin lilla pudel,
hon flinade lite dumt ;=)

Blev en sväng till SLKK också.
Körde lite tung och metallapportering men det märktes att Neo var trött för han ville inte gärna gallopera.
Testade rutan, men det var som bortblåst (efter en månad, inte så konstigt) men efter några påminnelser så gick det bra.
Krypet så bra ut och likaså fotgåendet där han var tajt och fin i svängarna och helt om.
Platsliggningen var det som impade mig mest....den lilla makrillen låg med huvudet i backen hela tiden =)
Tränade på lite utbackningar för bevakningar också.

På hemvägen lyssnade jag på P3
Ett pogram som hette "Appropå"
Lyssnarna fick ringa in och berätta någon historia, appropå något från någon annan historia som varit under pogrammet.
En historia handlade om en tjej som skulle köra ställningar till ett marknadsstånd.
Då hon inser att hon kört fel på sin jakt efter en infart till marknadstorget frågar hon en gubbe efter vägen.
Den trevliga gubben gav henne en beskrivning som lyder att hon ska vända och åka tillbaka en bit för att sedan svänga höger.
När hon är på väg tillbaka ser hon en backe ner till höger och svänger av men inser försent att hon är påväg ner för en TRAPP!
Väl nere kommer den gamla gubben förbi och frågar hur i allsin dagar hon hamnat där....
svaret blev; Jag körde fel.
(både bilen Skoda Filicia och tjejen klara sig utan skador).


Kommentarer
Postat av: Elin

Haha jobbigt läge för den tjejen! :D

2008-10-06 @ 21:50:06
Postat av: Annika & Hejja

Självklart hojtar vi till igen om sökträning! Tomas har ditt mobilnr va?

2008-10-07 @ 14:56:35
URL: http://www.gazze.se
Postat av: Emma

Haha. kan "småhundsfolket" lyfta sina hundar, varför ska inte en malleägare kunna göra samma sak? :D



Jag lyssnade oxå på p3 om trappköraren. låter ungefär som en sak jag skulle kunna göra :P

2008-10-10 @ 13:43:51
URL: http://tcd.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0