allehanda tankar

Tävling
Till att börja med så vill jag komentera mixmegapols utnämning av sveriges bästa kvinnliga bloggare
http://mixmegapol.se/taevlingar/sveriges-nya-kvinnliga-bloggare 

Anmälde Lisas blogg http://tottefelixsune.blogspot.com/ till denna tävling.
Kommer jag inte ihåg motiveringen men något i stil med att det är en härlig bloggerska som har svar på
tal och man vet aldrig av vad för överaskningar man möts av i bloggen.
Tyvärr blev inte Lisa nominerad.

Må bästa kvinnliga bloggerska vinna!


På jobbet
Många universitet har en gammal tradition med overaller.
Detta för att visa sin tillhörighet, vilken instution man hör till.
Varje instution har egen färg på overallen samt stil på utsmyckningar såsom batikfärgning, revär,
tygmärken av alla dess slag.
Då första års elverna så kallade nollor eller trasor (kärt barn har många namn)ska få äran att mota en sådan overall
ska en cermoni genomföras som vad jag förstått gå till på lite olika vis.

På Kista får trasorna gå omkring i universitetsbyggnaden med förbundna ögon och bli ledd av en äldre elev till olika stationer, som tex kan vara "gissa vad som är i glaset, genom att smaka".

Nu råkar det vara så att en väktare med hund råka gå en rond just då denna aktivitet pågick.
En av trasorna blev ledd in i mig och fick som uppgift att gisa vem jag var samt att hälsa på hunden.
Neo var super duktig när trasan böjde sig över och fumla med händerna över huvud, efter några sekunder parkerade han in sig i knät på dem. Kanske har jag valt fel yrke på Neo...servicehund verkar vara ett yrke för honom ;=)

Hundcoach
Nytt pogram på tv4+ Måndagar kl. 21.00
Mycket bra pogram.
Jag blev glatt överaskad att dem äntligen presenterar en hundtränare med sund inställning till hur man
löser problemhundägare!
Mycket sevärt!

Presidentval USA
Inte ens i lilla landet Sverige långt i fjärran öster kan vi undgå vad som händer i världens supermakt USA.
Historia har blivit skriven och jag har bara en liten önskan om att ge mina tankar om detta...
En svart man
En kvinna
En homosexuell
sedan kan vi svära oss fördomsfria ;=)
Med detta vill jag inte tro att fel man har vunnit.
Tvärtom av det man har hört verkar Obama kunna göra skillnad, jag hoppas att han inte bara blir
känd för sin hudfärg utan för sina goda gärningar vi väntar förhoppningsfullt på.

Blossa glögg 08
Sitter just nu och avnjutar årets glögg.
"BLOSSA 08 är julens smak 2008. En glödande årgångsglögg, namngiven efter året den kom  till. BLOSSA 08 har en frisk smak av blåbär med en ton av kryddnejlika. De blåröda bären från våra nordiska skogar skänker värme i juletider. Servera glöggen varm upphälld i ett glas som gör den vackra färgen rättvisa. Njut av en gammal tradition i modern tappning." taget från http://blossa.se

Min recension
Första året jag provar en årgångsglögg.
Har väl tillhört kategorin "gubbglöggare" som hållt mig till glögg med tradionellt recept.
Mycket god och lättdrucken glögg.
Blåbärssmaken är jätte fin.



Slutord
Sådär ja, nu har jag skrivit av mig för 6nätter
Tack ni som inte fallit av stolen i sömn.

Juste...Neos klo har börjat växa ut =)

Kommentarer
Postat av: Liza

En tackar för utnämningen även om det inte räckte hela vägen fram :)



Ha en bra fredag och sen en superskön helg.

2008-11-07 @ 07:44:21
URL: http://tottefelixsune.blogspot.com
Postat av: Elin

Hellu bruden.. Haha nu förstår jag varför jag såg fyra personer springa runt i rosa overaller och skotta fram snö ur en van som de sedan åkte pulka i... :P kram kram

2008-11-07 @ 07:59:45
URL: http://eloz.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0