lite träning

Var på tjänstehundsträningen igår.
Fick lite feedback på skyddsträningen jag kört själv med Neo.
Farbror B tyckte sig kunna se en stor skillnad i stöt-bevaka, han är inte lika sur och blir därför inte
låst i angreppet utan klarar att växla. Sedan märkte jag att han tog för sig en smula extra när någon annan var figge
men det kommer släppa när utbackningen sitter i ryggmärgen.
Stötarna har dock inte försämrats vilket jag blev väldigt glad att höra!

Körde lite grupplydnad också, första gången med Neo.
Han blev lite stressad och  hade en del ljud och grymtningar för sig, men det släppte till och från.
Jätte nyttig träning och tåls att jobba mer på!

Blev ett uppletande också i nästan fullstor ruta.
Det var riktigt knepigt men Neo gjorde det bra och fick in 2/3 föremål.

På kvällen lekte vi lite med en gymboll helt operant, jätte skoj hade vi och Neo var väldigt villig att visa
hela sitt register av beteenden såsom; ligg, sitt, vacker tass, nosa på boll, putta på boll, lägga tass på boll och
hoppa upp med båda framtassarna på boll vilket var mitt mål. Trodde dock inte att det skulle gå sååå fort som 3min.
Utvecklade det lite genom att han fick balansera några sekunder upp till  en ½minut med framtassarna på bollen, han bjöd dessutom på att backa med bollen =)

Nu väntar 5 arbetsnätter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0