helgens skyddsläger

skyddsläger dag 2

Idag var det lite behagligare ute, inte lika varmt som Lördagen.
Tänkte summera lite vad som blev tränat  med Lillemannen under helgen...

Släppanden med mycket retningen från figgen innan-envis som döden när det kommer till ovillkorlighet, men när han väl gav sig släppte han jätte fint.
Transporter-mycket pip har kommit då han är lite gasad nu men det kommer att försvinna när
han har lärt sig att ha full fokus på figge.
stötar- blev lite misslyckat då munkorgen inte funkade som den skulle så det blev bara 2 pass med munkorg, dock så blev dem 2 passen riktigt bra, men det behövs en hel del reptitioner för att få till EN stöt och sedan bevakning.
Hög ärm-kommer bild på detta. Gjorde detta 4gånger, första 2 gångerna med belastning då hoppade han högt,3:e gången utan belastning då kom han lite underifrån (med minnesbild av dem 2 första) sista hoppa han högt igen, så han tar sig igen =)
Liggande bevakningar- börjar väl lossna men behöver nötas på en hel del.


Har fått många bra tips på hur jag ska sköta mig på plan:
I transporterna behöver jag vara tydligare och inte missa mina komandon som  "öööööö juste fot"
i släppandet. Jag ska sluta att snegla på hunden och vara fokuserad på figurantens axel.

Inte bli så rädd när överfallet kommer, ta ett steg bakåt med ena foten och luta överkroppen bakåt.

Tydlighet i lämnande för bevakning och anslutningar, lägga hunden alltid med rumpan åt det hållet jag ska gå.
När jag kommer tillbaka gå via figurantens vänstra sida, ta ett kliv mot hunden samtidigt som jag säger "fot" och vänd upp brevid hunden mot figgen.

Sluta titta på vad hunden gör och koncentrera mig på figgen i alla lägen så att hunden känner att vi båda har fokus på figgen, att vi är ett team.

Jätte trevlig och lärorik helg, både jag och Neo har lärt oss mycket!
Det var riktigt kul att se framstegen hos dem andra hundarna också! Jisses vad det hinner hända grejor på 2dagar! Kul att få se lite olika raser också såsom bla cane corso, dobberman, riesen.

Fick besked på igår em att jag kommit med på lägre spår på Stockholmsavdelningen den 18:e, bara hoppas att jag inte jobbar samtidigt som jagt bara längtar efter att få börja mitt nya jobb.


Kommentarer
Postat av: Helen

Hej hej! Ja, Neo har ju blivit en riktigt duktig hund nu. Inte för att han inte var det innan men har har utvecklats mycket och det syns. Tack för kul sällskap i helgen;) Kram

2008-05-12 @ 20:16:33
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Patrik och Ingela

Hej!
Trillade in på er sida, alltid kul att läsa andras bloggar..:-). Tack för en trevlig helg, det var kul att se er utvecklas, ni var ju duktiga både voffsen och matte. Lycka till på det nya jobbet och hoppas det går bra på spårtävlingen, vilket det säkert gör!!
Hej hopp /Skåningarna

2008-05-12 @ 20:47:33
URL: http://www.schaferpower.se/
Postat av: marie å ayla

Hallå, vi vill se bilder nu. Får låna bil av min faster på fredag iaf så vi kan ses. Hörs i veckan igen. kram kram

2008-05-14 @ 14:30:00
URL: http://aglaiasayla.se.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0