bad, spår och träning med löptik

ska upp tidigt imorn på skyddsläger så det blir ett kort inlägg...

Igår var jag iväg med alla vovvar och badade, till och med gammelgubben var med....
image284
Se så fin han är trots sina 11½år på nacken =)

image285
Neo...simmer som en utter, överlägset snabbast av dem tre, så gissa vem som hann fram först till föremålen matte kastade i vattnet ;)
image286
Ibland får man väl bjuda på sig själv så ni inte tror att hundarna är ute på egna äventyr!

På kvällen lurade jag syrrans pojkvän att gå ett spår ute på våran äng, ett kort ca 350m.
Gick jätte bra, Neo tog 90graders vinkeln jätte fint =)

Idag mötte jag upp en gammal barndomskamrat  Miss Mjag inte sett på länge.
Hon har en supertrevlig boxertik som är spårchampion och tävlar i lydnad.
Jisses vilken kamp och tillkämpning, mäkta imponerad även över följsamheten och samarbetsviljan
i lydnaden. Är lite tveksam på om det verkligen var en boxer...eller en malle som sprungit in i väggen ;)
Ayla som hon heter löpte trots det så låg Neo jätte fin platsliggning.
Efter Miss M och Ayla hade kört lydnad körde jag med Neo, han gick jätte fint fria följ utan att bry sig om henne eller dofter på plan =) duktig tonårsslyngel!!!
Framförgåendet som har varit 10:o mässigt funkar inte alls, mallefjanten har glömmit.
Fick köra lite motivation att få ut honom från mig men jag måste nog fortsätta ett tag med det för att få upp drivet igen på utgången.
Han gjorde ett jätte fint ställande under inkallning också =)
Fick hjälp med ett observant öga på krypet också, då han byter lite teknik, nu kändes det riktigt bra.

Efter lydnaden gick Neo ett spår som Miss M hade lagt ut, tusen tack!
Det var ett jätte roligt spår på ca 400m i skog, med vinklar, spår på stock och serpentiner mellan träd.
Neo tyckte det var jätte skoj och gick jätte bra förutom i slutet då han gena en smula, men det var inte märkbart.

Blev inte så kort inlägg...ooops ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

hejsan!
ville önska en härlig fredag o helg :)
händer de nåt kul :=)?
www.enlitentax.blogg.se
har tre tävlingar förresten
delta gärna
hoppas du inte blev sur för jag tipsa om tävlingarna
du kanske är tävlingsusgen

förresten va underbara bilder

2008-05-09 @ 23:22:14
Postat av: marie å ayla

Tack själv för en mkt innehållsrik träning i fredags. Tack för dem fina orden i din blogg. Vi får ses igen i veckan som kommer och hoppas att hundarna gör en lika fin repris av "braighet" kram Marie

2008-05-11 @ 19:21:39
URL: http://www.aglaiasayla.se.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0