sista slipningen före smällen!

Idag har jag packat tre lådor hittills...duktig Madde!! =)

Åkte en sväng till Stormvallen, perfekt med ridhus (vågar inte träna i slasksnön/is).
Körde igenom momenten i lägre klass.

Transport med överfall...kan vara något sen.
Första vändan var han inte riktigt med.
Bestämde oss då för att köra lite kortare transporter med överfall och då blev det bra....dock så måste jag bli snabbare på att kalla in honom igen till min sida och inte bara stå som ett fån.

Fasttagande...såg riktigt snyggt ut =)
något osäker i bevakningen när jag är på väg att hämta honom.

Bevakning...måste kampa upp honom innan jag går ut på tävling.
Han är fortfarande osäker vid första bettet...som om han undrar om det är belastning på gång =(
J skojade med honom och då växte han och vågade ta för sig mer.

Det var nog sista skyddsträningen här i Göteborg före flytten.
Tack Stormvallen för all hjälp!
Även till Krokasmedjans Stefan som hjälpt till trots hela hemmet fullt med massa sockersöta monstervalpar =)

La ut ett spår i snön bara för att se hur han reagerade.
Kan inte säga till 100 men det såg ut som han spårade och inte letade med ögonen.
Han var väldigt noggrann men lite fundersam vid apporterna.
Gjorde en hel del vinklar och en spetsvinkel som han tog jätte fint!
Det var ca 400m och 4apporter på åker.

Åkte sedan till Angereds bk och körde lite lydnad.
Linförigheten såg bra ut, snabb i halterna =)
Läggande under gång kunde varit snabbare men ser dock mycket bättre ut!
Inkallningen...jätte fin fart!! lite slarv i avslut
Krypet...jätte fint nu...han gillar att krypa i snö ;=)
Apporteringen...första gången kom han med bra fart men släppte apporten på halva sträckan, sedan
blev det lite sämre fart och sned ingång...måste fila på detta!
Hopp-sitt-hopp...nu har han äntligen fått till en bra och säker hoppteknik!! =)

Bea fick hänga med på ett bananskal idag...hon får stå tillbaka lite nu innan tävling...har ju faktiskt ett jobb också så det är inge synd om henne.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Det känns bra inför tävlingen nu??
Jag vill oxå tävla.....Men nu siktar vi på MH och efter det kommer det bli massor med tävlingar =D. Eller hur???? Vi håller alla tummar vi kan på er.=)=).Puss o kram

Postat av: Anonym

Hej!

Låter som att träningen går bra. Vi ses på lördag och då ska jag hålla tummarna för er med;) Vart sk ni flytta? Hälsningar från Helen och Maxa

2008-03-19 @ 10:13:00
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Helen igen

Jaha, så du flyttar hem igen:) Säg gärna till om du hittar några att träna skydd med;) Jag har letat överallt känns det som.... Jag tränar gärna tillsammans:)

2008-03-19 @ 12:49:13
Postat av: Elin

Du är så duktig och ambitiös nu så jag och Nixa känner oss totalt omkörda. kramar

2008-03-19 @ 21:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0