oönskad snö

Som jag har längtat efter en vinter med snö...
men nu är den faktiskt oönskad av starka skäl: det ska vara vår nu, tävlingsässongen har börjat,
vinterkläderna är nerpackade, skaderiskerna är stora av blankisen, bilen mår inge bra.
Hade precis avnjutit gårdagens sol med Malin i spårskogen, man verkligen kände våren i luften...så kommer detta!!
"Lagom till påskhelgen slår vintern till" säger dem på tv4 nyheter.
Aldrig är man nöjd!

Spåren igår gick bra.
Fick två jätte roliga spår.
Neo känns bara bättre och säkrare för var gång...hoppas det räcker till påsken.
Vid ett tillfälle fick han ett tapp, men när jag tog tillbaka honom en bit så började han bakspåra lite sedan vände han och gick rätt. Körde mycket på kamp, höll i mot i linan och puscha honom med rösten framåt.
Inför näst sista och sista apporten släppte jag linan så fick han jobba på själv då jag känner att han måste få
göra det också för att få lite självständighet...det gick jätte bra och han fick bra betalt med ett grisöra som var högt uppskattat =)
Bea fick frispåra och det gick kanoners!
Hennes spår gick i snårig spår så det var svårt att se hennes arbete, men fick kvitto hela tiden när hon kom in med apporterna =)
Spåret ledde fram till en fårhage med stängsel där jag med hjälp av Malin fick lyfta över henne (tur att hon är van att bäras omkring på). Det var härligt att se att hon inte valde att svänga av vid stängslet när det tog lite tid för oss att komma och hjälpa henne över, hon stod kvar och väntade. Bea fick också ett grisöra i slutet och blev minst lika glad som lillemannen.

Idag har jag sovit bort hela dagen, är lika trött nu som innan jag sov.
Tog hårdare på kroppen än vad jag trodde att ställa om mig till natt.
Trots detta och ständig värk i fötterna så har det känts riktigt roligt att få komma tillbaka till jobbet!!!
Det är nu man märker att man faktiskt trivs med det man gör =)

5 dagar kvar till stundande tävling...börjar bli rätt nervös fastiskt!
Hoppas allt löser sig så vi kan åka...har blivit en del hinder på vägen.
Vore så tråkigt att få ställa in när vi kämpat så hårt, jag och E.

Vaknade idag med ett brev i sängen...min aldeles egna brevbärare arbetar när matte sover utan komando...
duktig brevbärare =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snö.. bläääää.. Hoppas vi kommer iväg med våra mallebarn. Hoppas de kan samsas oxå haha.
kramar

2008-03-17 @ 20:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0