helgens tävling

Till och börja med vill jag gratulera Elin Bålefalk med Grimlocks Nixa!
Ni var hel grymma i lördags!!! vilken skydds debut med 532p  och klassvinst + utmärkelse som "dagens skyddshund". Det var så härligt att se Nixa i skyddet, hur balanserad hon var men också att hon tog för sig.
Jisses vad hon har vuxit på sig det sista halvåret!!!

Helgen har varit jätte skoj trots att jag (som Elin så bra uttryckte det)...snubbla på målsnöret.
411.75p av 600 (420 var uppflytt).
Om jag ska komma vidare så kan jag inte gräva ner mig, har varken tid eller lust.
Det är bara att tänka konstruktivt!
Vad är det som fattas, vad behöver vi träna vidare på?

nr 1. Träna uthållighet!
han kändes jätte pigg och fräsch på förmiddagen på både platsliggning, budföring och spår.
sedan såg man att han gått ner sig i lydnaden för att i skyddet inte orka hålla knappt någon fokus.
planen är att en gång i veckan hålla gång en heldag med olika aktiviteter.

nr 2. Fysträna!
Har varit lite dåligt på den fronten dem sista veckorna pga mina fötter tyvärr.
Ska sätta igång med saccovagn, cykel och promenader.

nr3. Fortsätta pilla i detaljer i skydd lydnad och spår
Lydnad- lite mer tryck på apporten och fart in, säkrare kryp (han har bra teknik, behöver bara rutin), störningsträna i linförighet.
Skydd-renhet efter stöt...backa ut bättre.
uthållighet i transporten med fokus på figgen.
Spår- mest att hålla i liv, han går mycket bättre om man kör flera gånger i veckan så  han behåller spårkondition.

Ja...det var lite kort om mina tankar inför nästa tävling...som jag redan anmält mig till....påt igen bara!

Träffa en hel hög trevligt bruksfolk och fick se en massa bra hundar under helgen vilket var väldigt kul och inspirerande!

Får se vad det blir för klass man anmäler sig till nästa påsksmäll.....

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag är ganska säker på vilken klass det blir ;).

Ni var så lymla duktiga båda två på tävlingen. Så synd på fasttagandet som han eg. gör så fint men ni visar det nästa gång istället. :) Igår gjorde han då väldigt fina och HELT rena fasttaganden. Jag kände dem rejält oxå kan jag lova hehe. :P

Massa kramar (jag har din ko. Den saknar er och vill träffas en snabbis imorgon kanske?)

2008-03-25 @ 08:58:00
Postat av: Helene Andersson

Det kommer bli jättebra detta i längden! Ni har ju hela livet framför er nästan:-)

Lycka till med fortsatt träning och tävling // Helene & Affa (den lilla svarta)

2008-03-25 @ 09:54:41
URL: http://www.helenesschaferlya.se
Postat av: Helen

Vi kan träna ihop för jag behöver också träna massor:) Jag ska bara bli av med min latmask först. Kan man avmaska sig tro;)

2008-03-25 @ 11:26:38
URL: http://home.swipnet.se/malle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0