Neo vid tangentbordet...

Livet som Väktarhund


Jodå numera när Matte sätter på sig den där grå pälsen har jag lärt mig att det är något kul på gång!
Vi åker iväg med bilen rätt långt, men sen börjar äventyret....

Några saker tycker jag dock är ganska konstiga, Matte verkar vara lite förvirrad.
Vi går till en dörr och Matte rycker i handtaget, men vi går inte igenom?
Detta upprepas gång på gång, men rätt var det är så ska vi helt plötsligt igenom.

                                           

Höga höjder, konstiga igenomskinliga trappor med massa hål i och obekvämt för tassarna, mörker,
hissar, genomskinliga väggar m.m.



Har lärt mig en viktig sak...dricka vatten ur handfat är godare än ur skål =)




En av höjdpunkterna är när en annan gråpäls försöker gömma sig för mig, men jag lyckas alltid hitta dem.
då skäller jag ut dem efter noter och sedan får jag leka som sjutton.


Mycket hoppande mat får man se under natten...man blir ju bra sugen men matte är väldigt bestämd på den punkten!
Hon hade väl kunnat släppt mig bara en stund så man kunde få sig ett litet mellanmål ;o)





När man kommer hem så är man helt färdig!
Då är det morgonmål och hopp i lyan som gäller.


Kommentarer
Postat av: Lina

Ett spänningsfyllt hundliv! :)



Det var jättekul att höra av dej ikväll! Det är väl runt två år sedan som vi pratades vid i telefon..(!)

Hoppas att natten går bra.



Kram.

2008-06-29 @ 22:46:34
URL: http://minimum.webblogg.se/
Postat av: Dayana

Hallojsan!

Vad kul att LilleMakrillen tycker om sitt nya jobb. Nu är det bara semester som väntar för er ler

Själv jobbar man på för fullt och är hundfri. På min lediga dag är jag hundfri. hur sjukt är inte det.

Nu ska jag lägga upp lite bilder på bloggen. KRAM

2008-07-01 @ 13:56:31
URL: http://pappersmuggen.blogspot.com
Postat av: Elin

Hej vänner.. saknade dig lite extra idag när jag tittade på filmen där Nixa hämtar en slang hos dig på de där rullarna. :D Det var skoj den gången! Du flörtade lite med byggjobbaren m.m. hihihi.. ;) kramar

2008-07-05 @ 22:31:58
Postat av: Elin

Haha så klockrent! :)

2008-07-06 @ 08:34:39
URL: http://www.elinkickass.blogspot.com
Postat av: Dayana

Hej!

Hur går det för er? Vi har det riktigt bra, imorgon är R ledig, (semester) och R njuter av att vara hemma med familjen igen. Kan inte bli bättre. Imorgon ska vi ge blod och sen ska vi mysa och gosa med Lex. Han satte sig i soffan med Apan idag (mellan mig och R) och trampade. Så sött!



Vi får ta och gå en promenad snart.

KRAM

2008-07-06 @ 21:25:33
URL: http://pappersmuggen.blogpsot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0