Skyddsläger 5-6juli

Skyddsläger i Sigtuna/Märsta för www.jaaga.se
Lördag:
Mycket deltagare så det var en del väntan med massa trevligt prat förstås.
Kombinationen att vara för mycket i sol, inget sockerintag och dåligt vätskeintag gjorde att jag fick sådan hemsk
huvudvärk på eftermiddagen så det blev 3 pass, sedan gav jag upp för dagen.

Körde en hel del munkorgsarbete...ÄNTLIGEN!
Munkorgen funkade förträffligt och med tanke på att han bara stötte hårdare och hårdare så verkar han trivas med den.

Det blev en del träning på bevakning-stöt-bevakning. Han är lite trög på att komma ut i liggande bevakning, men när vi andra vändan testade omvänt lockande (figurant försökte dra honom till sig med hjälp av koppel) så fattade han galloppen. Fördelen med det var också att antal repetioner blev många och det blev lättare för figge att belöna snabbt.
Sista gången så slängde han sig ner i bevakning utan någon hjälp =)

Maten var supergod, ett stooooooort lass med pasta, god sås, kött och stekta grönsaker.

Körde en del placeringar och avhämtningar också i samband med bevakningarna, dem börjar se riktigt bra ut, både jag och Neo har fått trygghet i det!

Blev  transport i munkorg också, han höll bra position på raksträckorna men försökte gena i dubbelt till höger/vänster.

Söndag:
Lite mer nötning på munkorgsbevakning respektive utan munkorg för att verkligen få in det nu.

Körde ett fasttagande (munkorg) vilket blev SUPERBRA!! Så läge Neo får in en ordentlig stöt (vilket han brukar få) på figgen så han är nöjd blir han inte kladdig eller så utan går ut i bevakning (dock stående, men inget omkringhoppande).

Till lunch blev det jasminris, kyckling och en supergod sås... mumma!

Avslutade med att köra lite bus med skyddsjacka med en hel del belastningar, jäklar vad han visade tåga min lilleman!

Tog inte ett ända kort med min egen kamera  men gå in på www.rottisivar.com och spana in...

Lite om övriga ekipage:
Alltid kul att se helt gröna hundar i början på sitt skyddsarbete dem hinner att växa två meter på en helg.
Maya och Maxa körde munkorg för första gången och det var häftigt att se hur dem tog sig =)
Greta som knappt kört något skydd alls och är en försiktig liten dam kunde kampa med figgen in i buskarna på Söndagen.
Ärtan var tyvärr halt och fick avstå på Söndagen.


Fick själv  figge för en rejäl Schäferhane på 40kg (Devil), wow det var en upplevelse vill jag lova!!
Körde två flykter, jisses vilken kraft han hade...och vilken kamp!!
Blir nog ingen figge av mig, men det var riktigt kul att få testa på =)

Sammanfattningsvis en riktgt rolig och lärorik helg...snart är det dags att anmäla till nytt läger igen....och tävling.


Kommentarer
Postat av: Patrik och Ingela

hihihi.. bildbevis på figgandet finns i vår blogg.



bara så du vet så är devil närmre 50 kg än 40..



hehehehe

2008-07-07 @ 19:50:58
URL: http://www.schaferpower.se
Postat av: Helen

Hej! Visst var lägret kul! Och Neo var ju jätteduktig av det lilla jag såg:) Ska bli kul att se Malins bilder.

2008-07-07 @ 22:10:05
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Malin

Ja jisses så kul det var på lägret! :D Och jag var riktigt, riktigt impad av dig och Neo!! Så kul att se hur mycket han växt som hund och hur långt ni kommit! Kom bara ihåg att viska till mig när och vart ni kommer tävla framöver, jag vill komma dit och heja på med hjälp av min kamera! ;)

Skoj var det även att se dig figga! Har aldrig tidigare hört en figge ropa "wwwwiiiiieeeee" men å andra sidan så förstår jag dig! ;) :D

2008-07-08 @ 01:34:19
URL: http://www.rottisivar.com
Postat av: Åza och Maya

Va duktiga ni va i helgen och Tack ännu en gång för lånet av munkorg.

2008-07-08 @ 11:01:23
Postat av: Jenny o Heinz

Och nu har jag lyckats hitta hit.... s Var i dina trakter i början av veckan - hemma i Taxingeskogen hos mina föräldrar - och då kom jag och tänka på dig.... Det var trevligt att träffas på lägret! Jag antar att vi lär ses igen till hösten...

2008-07-22 @ 22:26:53
URL: http://www.dobermania.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0