träning med kvalité

Beas tass hade blivit bättre igår, inget öppet sår.
När jag var ute och gick mer terroristerna så bad Bea mig att få springa lös och busa med Neo på fotbollsplan precis i slutet på vår promenad. Tror du inte sockan ramlar av och hon skrapar upp ett sår igen!
Det är rivstarterna som ställer till det.
En snäll kollega gav mig en smörja för hästar som blir kanoners på hennes sår, ska testa den idag.

Normala människor hade bänka sig framför tvn med chipsskålen eller gått på krogen...andra drar iväg med hundarna på skyddsträning ;=)
Massor av bra tips och ideér och förstås ett suveränt figurantarbete.
Neo har verkligen fått självförtroende och det märks i både bett och stötar.
Fick hjälp med transporten.
Upplägget var att så fort han gick i position men kolla på ärmen så fick han belöning dvs bettvinst.
Var lite tveksam på det dels för att jag är så klickerkåt så jag ville testa och få in momentet med klicker,
dels för att det kändes fel att belöna med ärmen (rädd att han skulle bli för låst).
Men ack så jag  trångsynt jag är!
Om man tänker efter så är det så operant det kan bli, dessutom är det ju figuranten som ser bäst när han går i belöningsbart läge och att för fig att då både klicka och bjuda ärm, det blir bara pannkaka och oexakt.
Lilla mallefjanten var jätte frustrerad och het till en början men han förstod konceptet direkt.
Efter en stund så var han trygg i momentet och tystnade.
Bara att träna vidare på samma sätt, det kommer bli kanoners!
Nästa steg blir att få han ren i stötarna.
Även jobba vidare på transporterna.
Det nya blir att träna bevakningar när jag är på avstånd.
Få klart Lägre klass skydd till  Påsksmällen?
Vore superkul...men vi får se hur det går...

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja kära nån vad bra han går! jag skryter hejvilt om honom nu ska du veta :D. S. är en grym figurant oxå och Neo har stor talang i allt i skyddet! Vi får spåra ngn dag nu så har ni uppflytten hur enkelt som helst! Kom bara ihåg att ta på hunden (inte dig själv) korgen när du går in ;)...

2008-01-26 @ 16:14:53
URL: http://eloz.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0