Miljöträning

Igår var vi iväg på miljöträning.
Först ut var Bea bus som fick leta efter figurant i delvis mörker. Hon var jätte duktig, det märktes att hon sökte aktivt i över 10min...men ingen figge??
Det visade sig att hon hittat figgen flera gånger men då denne inte röjde en min (hon skulle skälla innan belöning) så tyckte Bea att hon inte var värd att ta notis om något mer.
Haha, hon är speciell min tös =)

Neo fick söka i mörker.
Åh så söt han var när han använde nosen för han kom så där försiktigt ända fram och bara snosade på figgen.
Han fick gå i gallertrappor och på ett öppet gallergolv 2m upp, oj va konstigt med människor nedanför.
Lite lek på halt golv, inga problem.
Lek med matte till ljudet av plåtdunk som jag gjorde.
I det hela taget så tycker jag att han växer, lite osäkerhet och tugg i bettet kommer in då och då men han tar sig!
Om ett halvår kommer han vara kanoners tror jag om jag bygger honom på rätt sätt.

Stilade lite med att för första gången visa upp den klara "ryggsäcken".
Har aldrig kört med störning (människor och bilmotorer och hundar i bilar runt om som skällde) samt att det var utomhus och mörker...men min lilleman fixa det jätte fint!

Idag regnar det och blåser.
Vill inte gå ut alls.
Hundarna verkar ganska nöjda med att vara innnehundar...dem ligger och stensover trots att kl är 13

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad skönt att dom kan ta det lungt.. Blandraserna här hemma är riktiga soffpotatisar och njuter, tillsammans med matte när husse är på jobbet, av sovmornar i sängen. Båda vill "ligga sked" och det är underbart.. :)

Du, vad ska jag göra för att "bota" aggresiviteten/osäkerheten i hundmöten tillsammans med Den Lilla? Jag försöker med lite allt möjligt och har inte hittat nåt som funkar..

*kram från Norrland*

Ps. Vi har MKT snö nu! :D

2008-01-09 @ 16:12:23
URL: http://minimum.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0