full gång

I Söndags var det skyddsträning igen =)
Denna gång låg tonvikten på att få till en förväntan på att backa ut och sätta sig efter stöt, gick bra, han koppla på den lilla mallehjärnan ganska snabbt. Hemläxa blir att träna "backa ut och sitta" övningar lite mer.
Körde transport också på samma sätt som sist. Fick han inte att lika bra som sist men det går framåt, han var tyst denna gång och lyhörd för mina komandon.
Har filmat det hela.

Blev ängsspår i söndags också, gick jätte bra, han var noggrann och hade låg nos. Stannade en gång, vek av från spåret, kissade, trava tillbaka och fortsatte spåra. Markera alla pinnar och grejor (5st) glatt.
Spåret gick som ett M, första vinkeln gick bra, andra också, skulle hållt i mot lite mer i V:et men han ringa in det igen och tog resten jätte fint.

Körde även lydnad med Neo; ställanden under gång, apportering (lite låg fart men utan tugg och lek), snabba ligg (får inte till det bra...hmmm....får tänka till, ena stunden svävar tekniken och andra tempot).

Bea fick lydnad, hon flamsa ur totalt dagen innan då jag blev sur på henne så vi körde motivation men med betoning på stadga. Hon kändes glad men inte explosiv så jag är nöjd =)

Måndags blev det en tur ut till boxerklubben där snälla Elin lagt ett spår till Neo.
Kände att det gick att läsa honom ganska bra, skulle hållt igen linan på några ställen där han hade lite svårt (lummigt till öppen yta samt sten). Han var lite nonchalant på pinnarna; markerar snabbt genom att dutta med nosen men inget mer spontant men bara man stannar till så apporterar han.

Fick hjälp med att klicka i krypet, jätte bra så jag kunde inte tävlingspose.
Han har en jätte fin krypteknik men jag måste få lite trygghet i den låga positionen (ca varannat steg är lite högt), bara att träna vidare....

Bea fick ett uppletande i korridor.
5 föremål, inga snygga avlämnanden eller så men hon höll ihop det är jag jätte nöjd över =)

Go girl!


Kommentarer
Postat av: Elin

Tack för fikat :)... Ja Bea var jätteduktig tyckte jag! Neo oxå... han är ju en liten stjärna den. SM-hunden hehe.. Synd för er att ni kommer få ett snäpp nedaför oss bara ;) Hahah. Hörde allt vad du sa på filmen *fniss*. kramar

2008-01-29 @ 16:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0