bea på tre ben

Vakna i morse när M var och hämta sin lilla ligist.
Får se att Bea går på tre ben!
Undersöker och får se att en se att en stor bit av trampdynan har lossnat precis där Neo hållt på att slicka.
Känns hemskt att behöva sätta munkorg på Neo (eller tratt) men jag blir nog tvungen om det där ska få läka ifred.
Bea är duttig hon, aldrig slickar/gnager hon på sina sår.
Vet ju att vetrinären inte gör något åt trampdyner så det är ingen idé att åka dit, tvätta kan jag göra själv för billigare penning än 700kr.
Stackars min lilla plutteskrutt tjej, min Beabus!!!
Mina planer på att köra saccovagn och träna miljö med Bea sprack =(
Efter ompåstring och en rimadyl så blev det sovmorgon, vi vakna 10:20!!
Det blir Beas första sjukskrivning.

image253

TYCK SYND OM MIG!

Bakade bröd igår....ett evighetsbröd.
Gjorde surdegen i fredags, bakade ut den igår, den skulle jäsa i 2tim och stå i ugnen 1tim 10min.
Hela lägenheten förgylldes i doften av hembakat bröd...mmmmmmmmm...grr min mage kurrade högt och ljudligt.
I det läget vill man inte ha något annat än brödet så det var bara att vänta....30min kvar.....20......10.....0.....tog ut brödet ur ugnen och känner att det fortfarande luktar lite jäst.
Läser på receptet igen (lite nogrannare) och får se att där står; "låt sedan brödet mogna i 2dagar".
grrrrrrrrrrr, morrrrrrrrrrrrrrrrrr, faaaaaaaaaaaaaaaan, MIN MAGE!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vill ju ha mitt nybakta bröd, det är ju halva tjusningen med att baka själv...att få äta pinnfärskt!
Kunde väl inte riktigt låta bli, så jag åt två skivor ändå, gott, men det jäste i magen.
Nästa gång får det bli mammas berömda havre-tekakor.

image254

Kommentarer
Postat av: Elin

Stackars lila Bea! :) pussa henne på näsan från oss..

2008-01-22 @ 19:44:47
Postat av: Lina

Åh, vad tråkigt.. Hoppas att det läker snart!

Vad duktig du är som bakar - och nåt så avancerat så som bröd, med jäsning och allt vad det innebär, var imponerande.. Jag orkar aldrig baka bröd.. Tigerkaka är min specialté.. ;)

2008-01-24 @ 17:41:34
URL: http://minimum.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0