cykling och skydd

Ovärderligt med bra vänner!
Åter igen...Tusen miljoner tack för hjälpen idag  Elin!

Har varit på Stormvallen idag och kört skydd med Neo.
Rätt bra sport då det är figgen som gör det mesta fysiska arbetet.
Fick hjälp att värma upp hunden av E och hjälp av figurant att ta av munkorg vid belöning.
Tog på mig mina mindl kängor, dem funkade faktiskt bra trots att dem är tunga.

Körde lite kort transport men jag hade lite problem att hålla tempot med trasfossingarna.
Körde 4 överfall i transporten, dem 2 sista var han helt ren men det tog några sekunder efter stöt att fundera...juste backa ut.Jätte duktig! Vilka framsteg från sist.
Körde lite stöta/ backa ut i munkorg-belöning i form av att figgen kasta leksak bakom
och även samma övning utan munkorg.
Tror dem övningarna tog bort mycket tendenser till omstöt.
Efter stöten flyger han ut i ett perfekt bevakningsavstånd men slänger sig fram igen och sätter sig precis nedanför figgen, tänker efter ett par sekunder för att sedan backa ut och bli belönad med leksak kastad över huvudet.
Funderar lite på att några gånger belöna direkt han landar för att förstärka just det rätta avståndet.
Nackdelar/Fördelar? Ideér någon?
Finns givitvis massor att slipa på men helheten är tävlingsbar nu iaf fick jag höra  =) Känns jätte kul!!
Det som är kvar att göra för att säkerhetsställa är att köra på nån okänd figge nån gång innan tävling och utomhus.
Köra hela fasttagandemomentet måste vi göra också.
Plats och budföring med skott är på schemat  samt kryp och fart i inkallning.
Måtte fötterna bli så pass bra snart att man kan gå på dem korta stunder iaf!!

Jag vill jobba och jag vill träna hund...har inte tid med sådant här trams!!!

Idag har jag cyklat med vovvarna i 30min.
Påverkade inte hälarna något, skönt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0