spår i vildmarken

Gav mig ut i okänd skog för att lägga ett längre spår till Neo.
Som vanligt när Madde går längre spår...går Madde vilsen.
Gick bra iaf för jag visste i vilken riktning vägen gick.
Spåret blev ca 800m långt med 7 spårpinnar.
Spåret fortsatte sedan ca 600m efter slutpinnen ut till vägen.
Spåret fick ligga i ca 30min.

Neo gick som en liten dammsugare, nogrann och motiverad =)
Efter sista pinnen ville han fortsätta och kändes inte trött.
Släppte lös honom och då valde han att frispåra ut till vägen.
Vid vägen sprang han som en tätting fram och tillbaka och leta spåret, han trodde jag fortsatt på andra sidan vägen.
Sedan började han trava vägen bort mot bilen, tror dock han släppte spåret där.

Ska köra korta motivationspår igen fram till skyddstävlingen.
Vill hinna med minst 3 stycken.

Känns i alla fall tryggt att klara 400m spår utan problem.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hello! Spännande att tävla:)! Det kommer säkert att gå strålande. jag har äntligen fått ledigt från jobbet nu, så att jag kan åka:)! Vi syns på Lördag...nervösa och stirriga:)! Tjoholahopp!

2008-08-24 @ 14:55:29
URL: http://www.bolteus.se
Postat av: Dayana

Hallåå! Vad kul att det gick riktigt bra för er på tävlingen! Roligt

Vi är helt slut efter 5 intensiva INTENSIVA dagar på utbildningen. Hundarna har verkligen lärt sig passivitets övning skratt

Lex var lekfarbrorn till Lenas lilla Skorpa. Super kul. Han bjöd upp på olika sorters lekar. roligt att se. Kanske blir en valp framöver. Han verkade gilla Skorpan.

Nu ska jag renskriva all kursmaterial och sen ska jag ut och träna lite uppletande med Lexus.



Ha det!

2008-08-25 @ 14:37:41
Postat av: Ingela o Patrik

Har mailat nya bilder...



Har haft lite datastrul, så vi har läst mailet..

2008-08-26 @ 22:23:45
URL: http://www.schaferpower.se
Postat av: Lena o Atte

Lycka till på lördag!!!!

Kommer och hejar på er!!!

Lena o Atte

2008-08-27 @ 13:42:03
URL: http://www.kiragarden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0