skulle behöva...

...en grattissida för alla mina duktiga vänner

Nu i helgen kamma Elin och Nixa hem ett 1:a pris i lkl 3...nu är det bara eliten kvar =)
Kvalar dem till sm 2008 då finns inga ursäkter kvar, det är bara att pallra sig dit och inta första parkett.
Sen har vi Malin med Flisan som nästan är givna...bara den lilla malletösen vill hålla sig frisk, så det blir nog sm hur som.

Mina marodörer skulle lätt kunna vinna ett lure coursing mot en annan indevid av samma ras =)
Milde moses vad fort dem springer!
Brukar släppa dem på en fotbollsplan i slutet på morgonrundan..dem springer i 8or över hela plan
med vindens hastighet ;)

Tänkte igår att jag skulle hålla mig vaken till 2 inatt för att ställa om dygnet...gick väl sisådär...
Drack lite vin sen somna jag....kl 22!!!!
Jag får hålla igång med förmiddagen och sova en stund på eftermiddagen är min nya plan...får vi se hur den håller...

Hänt i helgen:
Lördag
Spår ca 800steg, terräng: berg/slänt/stig/korsande stigar/över stockar/träbro över vattenfall
4apporter, liggtid 1tim drygt.
Bea gjorde två rejäla spårtapp där jag backade i spåret för att få henn tillbaka då jag tror hon växla spår till någon annans?? Hittade tre apporter.

Uppletande 4 föremål, 2 korridorer ca 7m breda och 50 djupa.
Inga konstigheter med Neo, han var lite fundersam över korridor nr 2 som vi aldrig kört i förut men det gick bra efter 2a skicket.
Bea fick efter två flamsiga skick i korridor nr1 en synretning, sen jobba hon på bra i båda korridorerna utan retning.

Körde lite lydnad med dem också, gick bra.

Söndag
Lydnad på sec fältet
Körde rutan med båda, vilket jag inte kört nu på evigheter på nån av dem.
Men gisses, ibland tycker jag "vila sig i form" faktiskt kan stämma.
Båda två förstod komandot! Dock på kort avstånd ca 7m från rutan.

Körde lite apportering med Neo med kommendering och tl, gick jätte bra!

Att prioritera veckan som kommer:
Bea; transport, platsliggning,framförgående och fotgående (höger om och helt om).
Neo; Tanvisning, ingångar, budföring, motivationsspår


Kommentarer
Postat av: Dajja o Lexus

Hej!
D var längesen!!
ja och Lex kom 2.a unghund i Björklinge blandras utställning.
vi kom hem och Lex fick Kennelhosta på kvällen. någonstans måste han ha blivit smittad =(
Inte kul att höra honom på nätterna. men det går förhoppningsvis över rätt så fort.
Skämmer bort honom med lite vanilj glass och massa pussar.
Pussa Neo & Bea från mig och sjuklingen.

2007-09-24 @ 14:25:13
URL: http://cpzona.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0