lite av varje

I Tisdags var jag i Lerum.
Körde transport med Bea på fig utan ärm. Gick bra, hon verka inte störd av människa framför.
Blev sök med Bea också, förutom ett spår som hon envist ville ta på sista skicket så gick hon skitbra!
Inte så konstigt att hon var nyfiken på spåret då det trampat två personer genom rutan 5min tidigare (efter vallning).
Hon var ganska social mot figgarna och väldigt målinriktad.
Neo körde jag igenom 1an med, det börjar ta sig...ska peta i en del detaljer bara, men mest att få Neo att känna sig trygg i momenten...så det är bara att nöta på. Måste prioritera tandvisning och platsliggning veckan som kommer!
Körde ett spår med Neo, han tappa bort sig där spårläggaren (Lina) hade gått över ett kärr och missa då en pinne men gjorde ett fantastiskt arbete att hitta tillbaka i spåret. Draken i slutet....det var länge sen, Oj va glad han blev!

Onsdag började dagen med att kolla på två kollegor som skulle göra Ltest på sina hundar.
Ena hunden, en väldigt sheck rottweilerhane var över 4år så där blev det ett enklare test vilket gick jätte bra.
Den andra hunden var en malletik som kommer att röja på GDH6 på andra passet =)
Det var en häftig hund att se, MYCKET reaktioner!
Hon blev gk för både väktar och polisbruk.
Såg också uppkörningen på denna hund.
Börja kännas som att vi nog skulle kunna fixa det på en månad, det var inte så farligt.

Efter detta så körde jag lite lydnad med båda två på polisens plan, träna lite på alla moment som ingick;
fotgående, framförgående, inkallning, hopp över hinder.
Sedan är det en platsliggning och skyddsmomenten.
Malin la ett spår åt Bea...
spårupptag/sidopåsläpp, 700m, 4apporter, varierande terräng skog/kalhygge/kärr, ca 1tim liggtid i regn.
Tjejen tog det kalas!!! efter ½års uppehåll, JAG ÄR STOLT MATTE!
La ett spår åt Neo, ca 350m, skog. Gick inge bra, fick avbryta, han höll bara på att flamstramsa och jag fick tokryck på honom, det kände han så det var bara att sela av och gå därifrån.
Ska köra ett näringsspår nästa gång för att få ner nos och upp motivation.
Gick med Neo i spiralgallertrappa, gick superbra!
Blev bjuden på thaimat av Malin, mumma vad gott det va =)

Torsdag åkte jag ut till sec och träna. Blev lydnad och en platsliggning med skott på Bea.
5skott sköts, efter andra så ryckte hon till med rumpen?? annars ingen mer reaktion mer än spetsade öron.Neo körde jag lydnad med och sedan lite bitövningar, där Tommy började och belasta honom lite, vilket Neo tyckte var lite läskigt (märktes på rycken som blev i tillkämpningen), därimot så var han lika glad att få springa in till figge och kampa igen vilket tyder på att han inte lägger på sig något.

I helgen ska jag bara ta det lugnt.
Min balkong e klar så jag funderar på att köpa en bag in box och inviga den =)

I veckan har jag även anmält mig till ett läger och en tävling, det har kommit en ny hund till sec gbg,
har hittat en nygammal favorit...låten från 80tals serien GHOSTBUSTERS, tack Kent!
Ätit chevapcici för första gången, i en baguett med sallad och rödbetssallad, mumma.
Min polis har dock inte dykt upp på willys =(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0