jodå jag tränar fortfarande

Har inte blivit så mkt bloggande om hundträningen det senaste men det betyder inte vintervila.
Första helgen i dec är det dags för tävling igen.
lkl 1:an och apell med Neo óch lkl 2:an med Bea.

Det som  tränas mest på just nu med Neo är bibehållning av bakdelskontrollen i högersväng, snyggt gripande i apporteringen och rakt ställande i framfögåendet. Måste börja träna in hopp-sitt-hopp också, trodde det var hopp-fot i apellen...tänk va man glömmer!

Beas största problem är rutan, får bara inte till det!
Hon har fattat att det är något med konerna men förstår inte föhållning bea-koner.
Har kört med boll, target och även lite frishape men inget tycks ge resultat.
Tips är välkomna.
Ibland studsar hon med rumpan från ligg till sitt i fjärren men nu har jag iaf fått till att hon inte lägger sig på ena skinkan.
Apporteringen;när jag kastar apporten så har hon för hög fart ut och tar tassarna på apporten, tänkte köra några gånger med att kasta mot en vägg, tror det kan funka.

Sedan är det Neos spår, han är fruktansvärt störningskänslug i spåret. Tror att det beror på orutin för att vi spårar för lite. När han var liten spårade vi typ varje dag men nu när man inte har tillgång till marker på samma sätt så blir det bara nån gång i veckan =( men jag måste försöka prioritera det nu!

Kommentarer
Postat av: Annica

Ja kanske det.. =) Skulle vara grymt roligt med en valp från start, men med arbetet jag har nu är det knappt jag hinner med Kiara och Kympe, Måste se till att vi klarar Lydnads 1 måste nog gå på valium he he har ju inga nerver att tävla med tyvärr. Skall gå Grönt Kort kurs i helgen så att vi kan debutera i Drag också, vet dock inte hur jag skall klara att stå på lydnads planen..Hunden tvivlar jag inte på men mig själv. Ha en bra dag mvh ett Åldrande nervvrak

2007-11-08 @ 09:34:23
URL: http://www.intothefire.blogg.se
Postat av: Daya o Odjuren

Hej!!
Snart åker vi till ÖB och ser om Råttan får ett täcke, annars blir det på Stallarholmen, Eller så väntar jag till den dagen då vi åker till Stockholm, på SEA Finns hundtäcken och billiga med.
Känns inte aktuellt att punga ut 300-400kr på ett PYTTE LIIITET täcke till Råttan. *skratt*

Ha en treevlig dag idag!

2007-11-08 @ 11:32:21
URL: http://cpzona.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0