punka =(

Började min lördagmorgon kl. 6 med att gå en långis med vovvarna för att sedan åka på
 M4:an och öva mig på soc. gubben.
riktigt spännande att se olika hundarnas beteendereportoarer!
Måste nog säga att jag tycker att detta moment är väldigt avslöjande roligt och viktigt moment!
I alla fall för någon som vill jobba med sin hund.
Var så sugen på att pröva Neo, vilket inte alls e lämpligt när han är inne i värsta könsmognaden och spökåldern (vilket faktiskt inte märks så mycket). Man är så nyfiken på hur dem reagerar, men som man sjunger...."jag måste hej jag måste hej jag måste hejda mig"    ;)
Körde Bea på soc gubben, inte så spännande då hon reagerade precis som på korning, som med allt annat ;)

Köpte 1kg köttbullar på vägen till kursen så en hel del träning blev det också med framsteg!
Neo fick upp ett bra tempo trots kort sträcka till targetmattan, satt flera sekunder med plastapport (vilket han tycker e jobbigare än trä) i mun utan tugg. Har fått lite problem med spontana fotgåendet...han går för långt bak och då jag troligen tränat för mkt på bakåtvänt lockande och "var belöningen kommer har ingen betydelse" så går det inte med lock och pock...mao jag har lärt neo så att matte inte kan fuska =/
Tessan...du måste komma hem, det är ju dig jag kan bolla med då vi tänker lika!!!
Har lånat ut min lydnadsbibel över helgen också...där står säkert mina svar.
Jaja nu ska jag inte grubbla mer på det, han gick så bra på det andra!!
Tränade lite på ett cementrör ca 4m som han fick springa igenom, när han väl fattat att det inte var läskigt så var det ju askalas kulit =)
Körde sitt stanna kvar, ligg stanna kvar och ställande under gång också, gick jätte bra!

Bea fick förutom vara övningshund på soc. gubben köra några uppletanden på en stor blivande majbrasa, jäklar vad hon kämpa på bra!!! Vill inte köra någon lydnad med henne då Elli går kurs och tränar den biten.

Var förbi Tunapark innan dem stängde och shoppa.....till vovvarna, som vanligt inget till mig själv ;=)
Det blev ett halsband med döskallar på till Neo (han är ju stor grabb nu) och två stooooora pressade tuggrullar.
Spanade efter nomesele till Neo, är så trött på vanliga spårselet som är totaly värdelöst!!!! dem borde förbjudas!! hund trasslar in sig i lina, har inte full rörelsefrihet och stryper andningen...hur bra är det på en skala när man spårar??????
Vilket fall så ska jag ta och beställa det på björkis på måndag.

När jag kom hem tänkte jag köra en tur med saccovagnen i solnedgången så jag rastar vovvarna, spänner för Bea och börjar min tur....kommer 7m så har Neos lina trasslat in sig i hjulet och ena däcket skurits sönder (konsitgt nog inte samma som trasslat). Så det var bara att rulla hem vagnen och en besviken Bea igen =(

Hundarn är nog nöjda ändå för båda har däckat på sängen

Kommentarer
Postat av: Krille och Fog

Känner till en butik som har en spårsele typ Björkis, dom säljer även tuggisar och halsband... Bara så du vet.! :-)

2007-03-25 @ 08:57:06
Postat av: Tessan

Hej min kära!!
Nu är jag hemma igen och vi har haft det jätte bra!!=D
Gud så jag har saknat Leo men nu har jag fått tillbaks han igen...
Som han har växt han har blivit JÄTTE STOR och tappat 4 tänder...=D
PUSS på dig..

2007-03-26 @ 20:26:32
URL: http://arrox.blogg.se
Postat av: Tessan

Stakare,du och däck passar inte!!=(

2007-03-26 @ 20:28:00
URL: http://arrox.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0