ridhusträning....

Gick inge bra med Bea :(
tappade helt tålamodet då hon pep och pep på platsliggningen och sen bara fortsatte pipa i allt vi gjorde, slutade med att vi blev mer eller mindre osams, jag var ilsken inombords och hon tog avstånd.
Blir ingen tävling på Söndag, känns inte rätt mot varken henne eller mig själv!
Får sätta mig ner och tänka ut en ny plan....

Lilleman gick det därimot jätte bra med, två olyckor dock....
Belönade mest kontakt, att han kunde följa efter mig som backade, vände upp och fångde honom några gånger i fotposition. Råka kliva på neos baktass under positionsträning, det var olycka nr 1. 
Körde lite musmatta och varvade med finger, det gick bra.
Hade en liten breake i mitten då Neo fick ligga i min famn och pusta ut, sedan fick han sitta upp och kolla på Emil när han gjorde en metallapportering och en inkallning med ställande och ligg. Gissa om det var någon som var djupt fachinerad, inte bara på hunden utan på hela ekipaget...han satt knäpptyst och bara kollade.
Testade lite metallapport på Neo, den var väldigt kall och lebbig men det gick an att jaga den lite, jag belönade med två knutar på rep, höll den ena i luften 1½m från sargen varpå Neo missbedömmer avstånd och krachar rätt in i väggen =( olycka 2.
Stackars min lilleman, vilken dum matte som håller en leksak högt i luften nära en sarg =/

kommer att träna 3ggr till som är uppbokat, ska bli jätte kul att träna med störningar, blir inte så mycket av det när man är själv.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej hopp.. klart du får länka Jag länkar till er med.. kan ta ett tag dock för jag är så seg på att uppdatera hehe..

Hmm Nixa är nog ca 58-59 cm hög och väger knappt 25 kg. Men hennes föräldrar är stora, dock är Nixa inte en av de större valparna i kullen. En tik är 62 cm hög och väger 35 kg :p.. Hur stor är Neo då?

kram

2007-01-27 @ 20:03:57
URL: http://eloz.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0