klickerkurs

Idag har jag varit på klickerkurs...jätte kul!
Frishapade Neo mot en dörr han skulle putta på, det var svårt vill jag säga!
Neo tänkte så det knakade, han var jätte duktig (eller klickerklok som man kallar det inom klickervärlden).
På två kvartar fick jag till tre steg imot dörren (stod 3m ifrån, med störningar), inte illa tycker jag.
Detta var ett expriment annars hade jag kört post-it lapp för att få snabbare resultat men detta är nyttigt och det häftiga är att Neo blev inte frustrerad än ändå gång trots att latenstiden blev jätte lång.
På eftermiddagen fick vi jobba på valfritt moment, jag valde hakan i backen när han ligger ner och jag nådde mitt slutmål på min kriterieplan =) vilket var 5sek spontant.
Diskuterade med Maria som höll kursen om Neos rumpa som faller åt sidan vid ligg och fick bekräftat att jag redan nu kan jobba bort det.
Ska fortsätta med mer frishaping, det är så nyttigt!
Det jag ska tänka på är att få in fler klick, mao sänka kriterierna.

Bea har fått "städa" lite när jag vi kom hem från kursen, innebär att hon plockar angivna saker från golvet till en låda. Gick jätte bra, det var bara en nyckelknippa som hon inte riktigt ville bära, men hon lyckades till slut med det.

Imorn kör rövargänget igån med söket igen sen bär det av till lions och julgransplundringen med Bea som ska dra en vagn med godis åt alla strängnäs barn =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0