Madde och Neo på stadspromenad

Igår var jag och Neo på stadspromenad.
Det var mycket nyheter för Neo men som vanligt sköter han sig exemplariskt!
Neo är ju inte så van med koppel men det gick bra, han drar inte  men kopplet stretar lite så jag klickade all bakåttänkande och det gick finemang. Människor vi träffade brydde han sig inte så mycket om, mer än några barn som åkte skriskor, dem blev han djupt faschinerad av. Vi gick längs hamnen och fick se en så kallad "svävare" ute på vattnet, jätte läckert var det. Vi kom fram till några änder, jag klickade för att han kollade på änderna, sedan väntade jag ut honom tills han slängde ett öga på mig och undra varför det inte kom något klick när han kollade på änderna, då fick han klick för det osv.
Det slutade med att jag kunde köra sitt, ligg och fot med kontakt  2½m ifrån ca 100st änder.
Neo var bra trött när vi kom hem, när man e lantis och helt plötsligt är bland massor av liv och rörelse får hjärnan jobba på högtryck med alla intryck.
Det coola med Neo är att man ser på honom att han är en tänkare, han är inte trög eller rädd, men man ser på honom att han analyserar saker mkt vilket gör att han är mycket medveten vad som händer runt om honom, trots det är han inte störd och kan väldigt snabbt koppla bort störningar och jobba med mig.
Hade tagit fram kameran men jag glömde förstås den :(
Tog lite bilder när jag kom hem på Ricki och lilleman som fick leka lite på ängen i snön...
Gissa om någon var lycklig att få vara hemma igen och rulla sig i skiten ;)....

95199-13595199-13495199-13395199-13295199-13195199-130

Bea fick köra ett uppletande, hon tyckte det var klurigt i snön!
Gömde dessutom två metallföremål och ett plast. Taskig matte ;)
Här är hon med påkopplad nos...
95199-136

Kommentarer
Postat av: tessan

Va söta dom är på bildena..
Va stor Neo är nu!!
var ju inte länge sen han var en puppi ju,,

2007-02-04 @ 12:00:17
URL: http://arrox.blogg.se
Postat av: tessan

jag kom på hur man gjorde!!
hahah
men jag tror inte att vi gör på samma sätt!!
puss på er..

2007-02-04 @ 16:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0