Hyllning till min mormor

Igår fylde min mormor Valdy 70år!
Var där nu i kväll och blev bjuden på middag.

Min mormor är världens bästa mormor!
Trots 2 aggresiva cancer, medfött hjärtfel och trasig tårkanal samt en trasig höft (nämner bara dem stora grejorna) är hon en kvinna med livsglädje och glimten i ögat.
Mormor har arbetat bla som husmor på en skola, där kämpade hon för att barnen ska få tillgång att dricka mjölk till maten samt att använda så lite halvfabrikat som möjligt. Mormor fick många teckningar och kramar av eleverna som älskade hennes mat.
Mormor har stor talang på matlagning och bakverk.
Mormor har lärt min mor att mangla lakan som i sin tur har lärt mig, det bästa jag vet är att krypa ner i nytvättade, nymanglade lakan.
Mormor har alltid ställt upp för sina barn.
Mormor är en diplomatisk människa som jämkar mellan bråkande parter och sätter andras välmående framför sitt eget.
Mormor är en envis människa, hon ger aldrig upp!
Min mormor har alltid funnits där för mig, lyssnat, skrattat, tröstat, gett goda råd (som man som tonåring tyvärr lyssna på hälften) hon har även alltid varit öppen för att berätta och bjuda på sig själv.
När jag var liten så sa jag alltid att jag skulle bo hos mormor och morfar, det har inte blivit av, därimot har sovit mååååååånga gånger hemma hos dem och följt med på husvagn/utlands- semestrar.
Min mormor är en cybermormor, vi brukar chatta på msn =)
Helst av allt skulle jag vilja ge dig ett friskt hjärta, närmare att hälsa på dina barn, en lång skön utlandsresa och obegränsat med veckotidningar!
Ja visst ska du leva uti hundrade år!!!!! HURRA HURRA HURRA
Bamsekram från din dotterdotter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0