vårkänslorna tar över...

Nu när våren är här så hinns det inte med att blogga så mkt.
Märks iaf att man är mer aktiv för byxorna sitter lösare ;)

Var ledig i Onsdags och då passade jag och Neo på att åka till Sthlm.
Bea var hos Elli, gick långprommis och träna lydnad.
Började med att åka till Igor åt jätte god lunch.
Åkte sedan till "Sea hund och katt" där införskaffade jag mig ett läderkoppel till lilleman.
Läderkoppel är verkligen en förbrukningsvara, två har försvunnit och ett har Neo bitit sönder bara under vintern.
Hittade även ett par stövletter till mig själv (man måste ju bli lite ciciliserad när man ska flytta till storstan ;)
Var inne på Hööks och kolla på deras nya hundavdelning, ganska liten en så länge men jag hittade två fina rostfria matskålar för 49kr/st. Köpte även en bollkastare som var lite rolig.
Åkte sedan hem till Igor och satte oss med hundarna i solskenet och åt glass, Neo är roligare än Bea för han har samma smak som mig vad gäller glass. Gick en prommis i Lövholmen (min moster har bott där när jag var barn så det var skoj att vara i dem skogarna igen och härja.

Skulle sedan ta mig från Tumba till Abrahamsberg vilket inte var det lättaste, åkte fel och hamna mitt inne i storstadssmeten så jag fick bli guidad genom telefon för att hitta dit.
Efter mycket om och men med bilkörningen så kom jag äntligen fram!
Neo och Leo tyckte det var jätte skoj att se varandra och busade loss en del.
Blev lite shopping i Kista centrum, en kjol och två t-shirt.
På torsdagsmorgon åkte vi till solna/sunbyb. bk och tränade lite.
Fick jätte mkt hjälp framåt i träningen av Tessan som är en klippa på lydnadsarbete! Hur ska jag klara mig utan dig??? Som vi sagt...vi får mötas på halva vägen...i Örebro!
Jobbade på aktivitetsnivån som var lite låg.
Fick låna metallapporten så nu ska vi träna lite på den.

Lördagen blev det en prommis med Dayana och Lexus, Neo och Lex funkar fortfarande jätte bra ihop utan disskutioner vilket glädjer mig stort. Vi gick vid Aborrberget och lät hundarna plaska lite i sjön.
Åkte till Etuna och hitta mig ett par taihts, en jacka och en tunika, hade en egen persoling shopassistent som böna och bad att jag skulle hitta något med färg på men det blev bara svart och vitt.
Blev bjuden på jätte god, stark mat =)

På kvällen åkte vi til Elli och körde lydnad.
Nu gick Neo jätte fint, aktivitetsnivån var precis där jag ville ha den och han bjöd på sig själv *jätte nöjd*.
Körde lite musmatta, ställande under baklängesmarch, fria beteenden, sitt, ligg med tempo och platsliggning.
Fick spontana jätte fina fotgåenden också.
Visade Elli hur hon skulle träna in rutan och lite engagemangsövningar med Bea.
Efter några klantiga felklick av madde så apporterade Bea mattan vilket inte riktigt var meningen, fick till en del bra tramp men tanken på mattan som apport finns fortfarande där och måste jobbas bort. Bea låg plats med dold förare och mig och Neo som störning, jag klicka-belöna Neo, pausade och gick en sväng med honom runt henne och hon låg som ett litet ljus =O)

Idag har jag varit och Inventerat på Willys...blääää
Vovvarna har varit ute på långis med Mamma, Frida och Ricki.
Ska gå en prommis med picknick på em.
Borde väl ta och rensa/packa här hemma men jag har absolut ingen lust!

Kommentarer
Postat av: Annica

Hej Madde!

Skall kolla upp det där med Björkis Gold wagon det låter väldigt bra. Ha en härlig vår dag i dag // Annica

2007-04-03 @ 06:59:45
URL: http://intothefire.blogg.se/
Postat av: Anna Jonsson

:(

2007-04-05 @ 07:00:51
URL: http://www.e-gravid.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0