många dagar sen sist

Nu var det några dagar sen jag skrev...
lite kort om vad som hänt...

Neo har fått 12v sprutan, gick jätte bra, han märkte knappt att han fick den.

Har varit ute och spårat lite mer med Neo, går super bra, han är en klocka i spåret.

Blivit medlem i "din hund och du" och varit där ett par tillfällen och tränat med båda två.

Har kört lite uppletande och spår med Bea, det är ju hennes paradgrenar så jag har inget att anmärka på.
Kört lydnad med Bea, där går det upp och ner beroende på hälta, känns så beigt, det är inte rättvist mot henne. Hon klarar vardagslivet och köra lite "skojlydnad" men att köra med pression för en tävling är nog bara att lägga ner känns det som.

Har pratat med en kvinna på bk som har mallar, nu kommer jag inte ihåg vad hon heter men jätte trevlig är hon. Frågade henne om hon ville coatcha mig och hon svarade att hon gärna hjälpte mig =) hon fick mitt nr. så nu är det bara vänta på tillfälle... fick lite råd och tips på vägen, så nu har jag yttligare kunskap....

Hade "hundens dag" igår på klubben. Hade hand om en station som vi kallade "känner du din hund", där fick hundägarna gissa på papper hur sin hund skulle bete sig i 5 olika givna situationer och efter det var det upp till bevis. Hade även söktävling, skyddsuppvisning, freestyle, assistenshundsuppvisning och prova på, tipspromenad, loppis m.m. mycket trevlig tillställning som går att utveckla till nåt stort! Tyvärr var det inte så många besökare troligen pga vädret, men dem som kom var aktiva och tyckte det var en rolig tillställning. Hade hoppas på att mina valpkursare skull dyka upp, men icke :(

Idag är en lugn dag, har tänkt att ha en skogsdag...bygga upp en bas där man fikar och så, plocka lite svamp och bara stosa sakta runt utan mål med utgångspunkt från basen. Har spöregnat nu på morgonen men nu är det iaf upphåll så jag ska börja packa ihop matsäck...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0