Veckans Nu ;)

Jisses, denna vecka jobbar jag 6dagar. I natt drömde jag mardrömmar om gråbackar med grönsaker =/

I måndags var Igor och Dennis här och hälsa på, Igor=en vän Dennis=en mallehane på 3år fd polishund numera väktarhund. Vi var ute och gick promenad med vovvarna.

I Tisdags var jag ute med en bekant genom brukshundklubben som också har mallar, hon hjälpte mig med en budföring på Bea och sedan spårade Neo och Bea. Pia tyckte Neo spårade jätte fint =) kul att få hjälp av någon som är väl insatt i rasen, guld värt! Tränade lite lydnad med Bea; inkallning, framförgående och fria följ.
På lördag ska Pia och hennes man köra inomhussök på ett sjukhus med sina vovvar, då tänkte jag följa med och kolla, spännande!

I onsdags var det instruktörsmöte på bk.
Madde var duktig och tackade NEJ till att hålla i kurs i vår, känns som en sten föll ur bröstet!
Nu är det Bea och Neo som ska få min fulla uppmärksamhet, ska försöka fara på lite kurser och läger  i vår och kanske lite tävlingar till försommarn ;)
Tränade lite med Bea och Neo, Neo fick köra lite matta och finger. Såg lite tendenser till  att vilja bjuda på ligg. Tränade lite position och plockövning också.
Bea fick köra lite matta, position, stegen.

Igår (Torsdag) blev det lite småplock inomhus; Bea lärde sig stänga låda och sedan öppna.
Neo körde jag lite post-it targeting på.

Idag blir det nog ganska lugnt på träningsfrronten.

På söndag blir det både lite lydnad och sök...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0