JÄTTE TRÖTT men hunnit med mycket idag

Min dag har i korta drag sett ut som följer;
- Sovmorgon till 9, inge valpkiss på golvet :)
-Gett Bea och Neo mat och slängt ut dem i hundgården
- Damsugit, lagt på mattor för första gången sen Neo flyttat in, tvättat två maskiner, skurat badrum, gjort rent och fixat till köksbordet som hittils fungerat som avlastningsbord, snyggat till på alla bänk och bordsytor som fungerar som förvaringsytor. Allt detta + ätit frukost på två timmar
- Promenad med mamma, pappa, syster, sabine, ricki, bea och Neo. Vi tog upp hela vägen ;)
Satte på Bea ett retriverkoppel till en början men hon vart helgalen av att gå med den en längre sträcka, hon stressade som en tok till jag kom på var det var och böt koppel.
-Ut till klubben och figga för tre flattar på mh; dra tillbaka lilla bytet, dra dumpen och spöke.
 puhh vad jobbigt!
-Tränade Neo först, sen Bea (som inte alls var på humör)
- Åkte till Vivvi och tog en jätte härlig skogspromenad med vovvarna (neo hitta en ny vän och förebild...farbror Bowi en glad och harmlös jakt springer spaniel)
- Rensade upp i trädgården, hängde upp presseningar längs hundgårdens ena sida som vätter mot vägen ( lite lugnare för hundarna och bra vindskydd) tvättade av Bea som badat i en lerpöl.
-Åt middag
- Gav hundarna middag och rastade
- Samlat lite idder och sammanställt lite mål för lilleman

Dagens träning med Neo gick super bra!
Ökade svårigheten på musmattan som han är helhaj på =) la ut den ca 1m från oss, han var långsam men gick med jämn fart målinriktad ut till musmattan?!
Måste tänka till lite vad gäller apporteringen, ser ingen vilja till att gripa direkt, undra om jag har lagt kriteriet för länge på att gapa mot apporten eller om jag kanske ska testa att lägga den på marken i stället.
Han apporterar ju leksaker. Det är just när jag lägger in det i klickerträning med plastträningsapporten...hmm måste nog grunna lite på detta!

Bea ville inte alls träna, hon var mer fokuserad på allt annat och ville inte bjuda på en uns av sig själv, haha hon är speciell den damen, men nu får hon lov att vara det utan att jag blir frustrerad över att jag själv vill träna. Passar det inte Bea...nää då blir det ingen träning just då, tänker inte bjuda upp till dans med någon som vill solo när jag vill dansa pardans.

Har suttit och funderat lite på min träning med Neo...ska jag vara helt ärlig så har jag inte gjort upp några konkreta mål...mer än SM =D
Nu är det dags att ta sig i kragen! Jag ska inte säga att vi inte har kommit någonstans men det är väl inte riktigt så konsekvent och noga genomtänkt som jag skulle vilja ha det.
Har kommit på 10 saker som jag ska satsa på till jul;
* Fokus; stående framför, under march baklänges, i position
*Targeting; musmatta/tass och finger/nos
*Stå framför; kunna gå 5m/bakom
*Sitt; framför mig ska kunna gå ifrån 5m/bakom, från stå och ligg (kunna kommandot)
*Ligg; från sitt och stå, kunna gå ifrån 5m/bakom (kunna komandot)
* Inkallning
* Fotposition
* Gripa och hålla fast apport
*Omvänt lockande
*sitta uppbunden (bra att börja i tid inför bevaking)

Förutom detta blir det figurantarbete och spår.
Nu gäller det bara att planera inför och föra träningsblogg efter!
Skärpning matte, man måste förvalta ett SM GULD inte bara med omsorg och omtanke utan planering!!

Måste sätta mig ner nu och ransaka Bea´s träning, det blir morgondagens uppdrag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0