rymmaren

La två stycken spår, ett åt Bea och ett åt Neo på gärderna precis utanför tomten.
Bea och Neo fick synintryck på Neos spår (dem var i hundgården) vilket jag fick ångra bittert!
När jag lagt spåren gick jag in och stekte pannkakor, när jag sedan går ut upptäcker jag en mallefjant som springer omkring på gården, tänkte inte mer på detta utan slängde in honom i bilburen och tog Beas spår...Hade gjort ett spår som såg ut så här:
95199-83
Dem röda rutorna är slutapporter.
Bea tog spåret bra, slog lite innan vägen (3m utanför) vek av till vänster när hon kom fram till vägen och följde diket ca. 4m innan hon vände och tog spåret igen, hon fick dock inte riktigt fäste förns på andra sidan igen.  Vinkeln tog hon perfekt och hon markera slutpinnen genom att ta den i mun.

När det var dags för Neos spår tyckte jag han var lite nonchalant på spåret och sprang mest och leta grejor att ta i mun (vilket han aldrig gör i spår, då han brukar vara jätte koncentrerad. När vi kom fram till diket var kampstocken BORTA??? Snacka om att jag blev snopen, började leta i diket, tvivla på hundens nos och mitt lokalsinne, anklaga vilda djur....sedan kom jag på det....lilleman har gjort sitt första frispår!
Synd bara att matte inte fick vara med och se =(

På kvällen åkte jag till slkk med Dayana.
Vi körde lite agility, det var hundra år sedan Bea testade på det, hon tyckte det var super skoj!!
Neo fick krypa i tunnlar och hoppa upp på bordet, sedan körde vi lite lydnad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0