hej och hå

Har varit utan dator ett tag så det har inte blivit så mycket skriva här.
Lite kort vad som hänt sen sist:
Träffade Atte i förra veckan, en mallehane på 7mån. Träffade honom när han var ca 3mån, och han har vuxit en hel del sen dess ;) det var ett kärt åteseende, det var liksom Atte som fick mig att välja en mallefjant.
Neo har varit åskådare på en skyddsträning, han satt stilla, djupt fachinerad och bara kollade på...undra om han lärde sig något ;o)

Kört sök två gånger med lilleman sedan sist jag skrev.
Första gången i terräng med halvdolda figgar märkte jag tendenser till att gå på synen, han stannade upp och förssökte speja ut i terrängen. Fick tänka till lite till i söndags....och kom fram till att jag ska köra med heldolda figuranter och kriteriet för belöning blir att gå ut i terränngen. Det gick super bra, han fatta galoppen direkt och sprang jätte fint rakt ut från mig.
Bea har också kört sök båda gångerna. Hon funkar inte riktigt på operant men springer som en liten klocka med kommando så spela roll =) sist nu så var hon så taggad, det märktes att hon tycker det är kul.
Känns bra att figurantintresset börjar ta sig, för jag vet ju att hon är SUVERÄN på att använda nosen så sök kan bli en paradgren för henne.

Har fått lära mig en ny upplyst runda inne i "stan". Vid längberget, jätte mysig slinga! Pia visade mig den i förra veckan.

Igor och Dennis var här på onsdagen och vi körde spår med alla vovvarna. Bea fick gå sitt spår sist då hon är mest rutinerad så det blev ett mörkerspår, men det gick bara bra ändå. Slarvade vid 2:a och 3:dje apporten annars gick hon på fint.

Körde spår igår kväll. La ett spår till Bea:

95199-72
Det var jätte häftigt att se när hon tog trappan! Det blev så distinkt.

Neo fick ett 100m rakt spår med en 90graders vinkel till höger på slutet, 3m och sen hade jag lagt en vanlig spårpinne 8slutpinne) som slut, gick super bra han tog vinkeln utan en enda tvekan, så häftigt!!
Neo blev lite förvånad när han kom fram till pinnen och inte sin drake men han fann sig snabbt och var så stolt över sin pinne =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0