NOG!

Fick höra när jag skaffade Ricki (blandras) ; SE UPP FÖR BKárna, dem är emot allt som inte ser ut som en schäfer. Gick en kurs på bk och det verkade gå bra.
Har alltid blivit väl mött med Bea.
Att det stack folk i ögonen nu när jag skaffade en malle, det har jag förstått, men att det skulle gå så här långt??
Känns som folk slutat tro på min kunskap och omdöme för att jag skaffat en malle. Folk tycker synd om Bea för att dem tror att jag skiter i henne.
Under hösten har jag mest tränat själv för att jag har känt av detta, känner mig som en bov om jag börjar tränar med andra. 
Under en del ögonblick så får folk än att känna; vågar man ha kvar den här hunden utan att bli osams med alla, men vad i helvete, JAG MÅSTE VÄL FÅ HA DEN HUND JAG HAR!!!
Från och med nu ska jag bara göra saker för min egen skull som jag tjänar mest på.
Ska hålla kurs där jag känner för att hålla kurs och träna på vilken klubb jag vill.
Jag tänker inte umgås något mer med folk som inte tycker om mina hundar, för Bea och Neo är för stor del av mitt liv för att jag ska orka hålla käften när folk talar illa om dem.
Nu får det vara nog helt enkelt!







Kommentarer
Postat av: Krille och Fog

Skit i vad nötterna säger och gör, vet bästare finns det allt för många av...

Vi gillar dig skarpt trots att du har en schäfer i skuffen. :-)
Du klår snart alla på klubben och då jävlar brakar helvetet loss ska du veta, men vi backar upp, var så säker...

Kör hårt med vilken hund du vill, vi ses på söket.

Från Anna: Åh, det spelar ingen roll vad man har för hund, jag har haft fel ras varje gång (4 olika) och typ tränat fel och öppnat käften för mycket, men vad tusan, det är bara att njuta desto mer när man hämtar hem segerbucklan sedan! :-)

2006-12-03 @ 16:46:22
Postat av: A-J

Hej Madde! Gissa vad som händer när man kommer med långhårig collie på en klubb...?! Snacka om att man blir betraktad som mindre bemedlad, men, det är deras förlust! De har ingen aaaaning om vad som sitter längst ut på mitt snöre... men det har jag!! :oD Ta vara på de riktiga vännerna och dizza de andra, ni kommer att gå långt, det vet jag (det är kanske det som stör dem...)
Kram A-J m Krossa Knas (som för övrigt nu är röntgad med A på höfterna, ua på armbågarna och omlyst ua!) & Farbror Blå

2006-12-03 @ 20:04:53
URL: http://www.collie-nightairys.com
Postat av: Nanas matte

Stå på dig!

En malle är inget nerköp tycker jag som anser att schäfer vs malle är samma sak som en begagnad moppe vs en HD :)

Nä, skämt åsido. En hund är en hund är en hund. Du är samma människa med minst lika mycket kunskap (troligtvis mer kunskap eftersom du har lärt dig mer av ytterligare en hundindivid).

Så stå på dig och säg till alla dummingar att de är dum! :)

2006-12-03 @ 20:38:23
URL: http://tottefelixsune.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0