julklappar, träning, kalas

Just nu sitter jag envirad i en av mina fina julklappar. Denna underbara uppfinning är  en filt med dragkedja och knappar så man har den som typ en kappa, super duper mysig, TACK MOSTER, ELLEN OCH RICKARD!
Fick även en hatthylla och en nessisär med alovera produkter av mormor och morfar.
Nu äntligen kan jag slippa använda köksbordet som avlastning för ytterkläder ;)
Av min kära syster yster, mogge och sabine fick jag leksaker och tuggisar till vovvarna, mycket uppskattat!
Av mamma och pappa fick jag hjälp med finansiering av bilburen och en jätte fin grön tröja.
Känns verkligen bra att ha en riktig bur i bilen och dessutom den bästa på marknaden vad
gäller krocksäkerhet, en i längden billig livförsäkring.

Igår var jag och träna med Tessan på Ikeas parkering i kungens kurva.
Bea satte sig upp flera gånger på platsliggningen, så jag börjar bli lite smått nervös över den :/
tänkte försöka köra minst en platsliggning om dan på olika platser fram till tävlingen.
Fick hjälp av tessan bland annat i fotgåendet, blir ganska stressad i starten och har inga bra vänstersvängar.
Bea var duktig och motiverad, lite mycket hobbyverksamhet mellan övningarna men det är mitt fel som inte styrt upp det tidigare. Vi kollade även på apporteringen och fjärren, skönt att få lite tips när man e hemmablind, tränar för mycket själv, det märks. Bra träningskompisar är A och O! Tessan är en klippa, vi förstår varandra och har samma filosofi om träning. Tyvärr bor vi långt ifrån varandra men det ska nog snart bli ändring på det ;)

Åkte vidare på kalas hos en vän i Enskede, det var trevligt, hon hade ett eget litet liveband i vardagsrummet (ni vet sådana männsikor som bara måste ha ett instrument i handen för att inte vara raslös) dem spela och sjöng jätte fina visor och polska. Skulle någon gång vilja lära mig polska, ser så roligt ut att dansa!

Idag har jag jobbat en stund sedan har jag bara tagit det lugnt.
Bea och Neo har fått lekt kastrull-leken (innebär att jag kastar godis runt kastuller som jag sitter och slamrar med) gick jätte bra, dem åt för glatta livet.

Juste, igår fick Neo höra sina första raketer i enskede, gick bra, han kolla upp på första raketen sen brydde han sig inte, jätte skönt! Det var precis lagom för dem sköts ganska långt ifrån och med jämna mellanrum.

Rickis sår ser mycket bättre ut, hjälpte mamma och skölja ur det.
Han har rött bandage runt som ett halvnome, han ser faktiskt riktigt julig ut ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0