träning

Idag har Neo lärt sig att ligga med godishjälp, igår kolla han bara på handen som fördes ner i backen. Det går fort fram med den lille grabben. Håller på att klicka in kontakt på honom, funkar jätte bra där med.
Neo lyssnar även till namnet "Neo" på promenaderna, han kastar sig mot mig =)

Tränat lite lydnad med Bea på kvällen, halva träningen går åt att se ut set effektivaste sättet att lära in en detalj, trots att jag planerat innan. Tror dock att jag håller på att hitta en balans på henne. Har ju inte gått att hitta någon nivå alls pga hältan men nu....peppar peppar ta i trä (madde slår mot dörrlisten och Bea morrar till ;) är hon inte halt!!! förut har jag inte kunnat lyft ena bakbenet så har hon rasat ihop, nu kan jag lyfta ett ben i taget och hon står stadigt. Märker ingen stelhet eller oren gång varken i skritt trav och galopp, och hon går inte passgång längre! Nu när sässongen nästan är över kan vi börja komma igång med träningen mao blir det ingen vintervila i år nu kör vi full fart vad gäller lydnaden, spåra gör vi så länge det inte är någon snö. Hoppas på lkl spår i vår, vore super roligt!

Kommer ihåg att Tessan bubbla något i våras om någon påsk-kupp i sörmland, det blir 1:a klass lydnad med Neo!

Nu är mina mål offentliga så nu är det bara kämpa på =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0