fullt upp nästan jämnt ;)

Igår, Söndag var det mh på klubben, hjälpte till fram till lunch med att springa lilla bytet och skjuta.
Dessa moment var perfekt då hann jag pyssla med Neo från avståndsleken till skramlet.
Neo fick vara med och mingla på morgonen och vid lunch med oss människor.
Testade att läsa av hans chip, när vi ändå hade den framme och den hade inte vandrat...än så länge ;)
Körde lite apportering, gick bättre om jag la ner den än när jag höll den i handen, gissar på att han inte vill konkurera. Han fick hälsa lite på Bowi, springer spanieln (Beas bästa vän).
Här kommer lite bilder från den dagen...
95199-3995199-3895199-37
Måste berätta om min pinsamma skyttehistoria...glömde ladda om, pistol med plats för 5kulor, vilket innebar att efter fösta skottet kom det bara klick. Blev lite nervös men lyckades fumla in en ny laddning och showen kunde fortsätta =) hunden var skottfast med 5skott.

Idag blev det långprommis med hela flocken, Neo fick åka ryggsäck en del av prommisen, han verkade nöjd med det...
95199-4395199-4295199-41

Imorn är det valpkurs så nu ska Neo få briljera och visa vilken mönstervalp han är ;)
Ska även vaccinera honom med 12 veckors sprutan, slumpen avgjorde att det blev på 12v dan.


Just det....måste ju skryta också.....Susanne som var testledare på mh´t (hon jobbar inom det militära med marinhundar) blev grymt imponerad över hur balanserad Neo var, jätte kul att höra från någon som jobbar med det. Hoppas ju på att det kan bli en liten hemvärnsjycke förutom sm guldet i spår eller sök, har inte riktigt bestämt mig än ;)
Oj nu har nog stoltheten stigit mig åt huvudet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0