fortkörning =(

Åkte till Enköping för att kolla på Tessan när hon tävla 2:an. På vägen hem körde jag strax över 80 på 70 sträcka, trodde ju att det var 90. Hopplös väg, det ändrar sig hela tiden. Kameran blixtra till, jag var nära och det var bilar bakom men jag tror tyvärr att det var jag som åkte på niten =( min plånbok gråter.
Som tur är har jag haft mitt körkort i två år idag!!! så jag riskerar iaf inte körkortet puuhh!

Har haft en ganska usel dag idag, gick inge bra på jobbet. Vill ju komma in i det och känna att jag klarar av det, men idag fick jag tvivel. Just när det kommer till en stressig fredag, extra mycket varor inför helgen, mycket folk pga surströmingspremier och barnbidrag "stora blöjdagen" som jag brukar skoja om.
Känns som jag gjorde allt bakvänt och min arbetsledare påpeka flera gånger " ta det inte fel nu men..."
hon är tålmodig, ärlig och positiv och jag försöker att ta kritiken på rätt sätt men att få flera påpekanden på en stressig dag när man känner sig dålig till mods blir tyvärr bara fel =(

Sådär ja, nu har jag fått klaga av mig!
Nu till mina pälsklingar...

Neo fick följa med på tävlingen, det gick jätte bra! Han är väldigt lugn och balanserad.
Tessan blev nog lite kär tror jag, men vem faller inte för en liten rävunge ;)
Vi får väl se vad hon tycker efter en vecka med honom, hon är bra på att se potensial i hundar men jag tvivlar inte på att denne lille man har det "lilla extra" i sig.

Neo såg sin första häst idag, precis utanför tomten. Han skällde lite grann, vi gick fram tillsammans och jag pratade en stund med ryttaren som för övrigt är uppfödare av schäfer och har en kull valpar på knappt 2 veckor. Det gick jätte bra, Neo satt lugnt vid mig och kolla på hästen. Mönstervalpen ;)

Klickade lite kontakt och på inkallning, gick superbra. Han kan sitta och kolla på mig i 4sekunder (underbart är kort) en evighet för en valp och ett varmt hjärta hos matte.
Nu går ligg med godishand klockrent, ska testa att to bort godiset i handen, han verkar ha kopplat klickern och belöningarna så bra så jag tror inte att det blir problem. Jisses vad det går fort fram!
Tänker dock inte köra klickern operant i moment utan bara i engagemangs och kontaktövningar och sen som en timer i moment då man är snabbare med klickern än med rösten. Kommer dock vara noga att inte klicka i tid och otid utan bara i tidigt inlärningskede och i finslip på vissa detaljer.
Måste ju erkänna att klickern är oslagbar när man tränar håll fast utan att tugga.

Idag fick Bea en vilodag, har inte gjort någonting. Ska köra lite lydnad imorn på fm tänkte jag, sen blir det nog simning imorn kväll, ska fota lite då tror jag.

Måste också berätta om Tessan och Arrox som trots oturen gjorde en bra prestation!!
Retliga 158p.
Arrox hade solen i ögonen, Tessan kör handtecken och konen stod skymd bakom buskar för föraren i inkallning med ställande. Tessan säger "jag ser inte konen" likt förbannat säger tävlingsledaren "komendera" varpå Tessan gör tecknet för sent men Arrox stoppar direkt och får en 5:a. Tekniskt fel...nä säger domaren?? !!
För övrigt blev det  konstigt, börjar med att hon lottas som nr 1, frågade hur många minuter hon har på sig till start efter platsliggningen, några minuter till svar och tessan blir jätte stressad, tar hunden som är varm och oberedd, börjar gå in på plan, blir stoppad av tävlingsledarn som säger att hon ska ta en annan väg in på plan där det står massa andra med hundar som dem passerar.
Vet ingen annan som verkligen går inför att i träningen säger åt folk att komendera klantigt och tänka ut tänkbara konstiga situtioner för att vara beredd på tävling men detta blev för mycket :(
Vilket fall så tycker jag ni var TAPPRA HJÄLTAR!
Efter det här kan det bara bli så mycket bättre, mer otur kan ni inte ha och momenten har ni ju!
Jag tror på er!!

Måste berätta om Neos fina valppressent från Tessan...ett läderhalsband, precis ett sånt som Bea har och som hon fick när hon var valp =) har man inte världens bästa vän!!
Fick också Agria tävlingspärmen som hon vann på sm:et, hon behövde den inte nu så då köper jag en ny till henne på stora sthlm. Tessan förstår mina NU PÅ MOMANGEN behov, jag vill inte vänta på nåt gott.
Om det inte gäller hund, där är jag kräsen, men nu har jag den bästa, Mönstervalpen AB ;) NEO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0